همکاری نظامی بغداد – مسکو؛ محور دیدار فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه
همکاری نظامی بغداد – مسکو؛ محور دیدار فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که به مسکو سفر کرده است، امروز (پنج‌شنبه – ۸ آوریل)، با «الکساندر فومن» معاون وزیر دفاع روسیه دیدار و درباره همکاری نظامی میان بغداد و مسکو گفت‌وگو کرد. دفتر ریاست الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که به مسکو سفر کرده است، امروز (پنج‌شنبه – ۸ آوریل)، با «الکساندر فومن» معاون وزیر دفاع روسیه دیدار و درباره همکاری نظامی میان بغداد و مسکو گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه عراقی «دجله» منتشر شد، اعلام کرد که در دیدار امروز الفیاض و فومن، در خصوص  وضعیت خاورمیانه، بررسی مسائل مربوط به واقعیت همکاری نظامی و فنی میان دو طرف و افق‌های توسعه آن رایزنی شد.

بنا بر این گزارش، دو طرف برای تداوم توسعه همکاری‌های عراقی – روسیه در زمینه‌های دفاع، امنیت و مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در جریان سفر به مسکو، دیروز (چهارشنبه) نیز با «نیکولای پاتروشف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه و «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در گفت‌وگو با پاتروشف، قضایای امنیت منطقه‌ای و افق‌های همکاری و تعامل دوجانبه میان عراق و روسیه بررسی شد.در این نشست، همچنین موضوع پیشرفت جدی در روابط عراق و روسیه در راستای پاسخ به منافع مشترک دو کشور بررسی و بر ضرورت و آمادگی توسعه ارتباطات و همکاری در بخش امنیتی تاکید شد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه حضورش در مسکو با بوگدانوف درباره ابعاد اصلی همکاری در خاورمیانه و هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه به تروریسم بین‌المللی رایزنی کرد و طرف روسی نیز بر موضعش در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

انتهای پیام/