هشدار درباره تخریب تالاب قره قشلاق
هشدار درباره تخریب تالاب قره قشلاق

[ad_1] رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب چرای دام را از عوامل مهم تخریب تالاب قره قشلاق عنوان کرد و گفت: صدمات چرای دام در این منطقه جبران ناپذیر است و به همین منظور درخواست می شود دستور ورود به این موضوع به ادارات منابع طبیعی ابلاغ شود. به گزارش قلم پرس،از بناب، صیاد […]

[ad_1]


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب چرای دام را از عوامل مهم تخریب تالاب قره قشلاق عنوان کرد و گفت: صدمات چرای دام در این منطقه جبران ناپذیر است و به همین منظور درخواست می شود دستور ورود به این موضوع به ادارات منابع طبیعی ابلاغ شود.

به گزارش قلم پرس،از بناب، صیاد لطفی امروز در نشست کمیته محلی مدیریت زیست بومی تالاب قره قشلاق بناب اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده در حوزه محیط زیست نشان می‌دهد غالب مشکلات تالاب های ایران در پنج مورد مهم خلاصه شده است که مهم ترین آن محدودیت شدید منابع آبی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تالاب‌های اقماری پیش‌بینی می‌شود درصورت احیاء نشدن دریاچه ارومیه و تالاب‌ها آسیب‌های جدی ساکنان اطراف دریاچه ارومیه را تهدید کند و تنها راه عبور از این وضعیت خطرناک همکاری جدی تمام ذینفعان اعم از مسئولان و مردم خواهد بود.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب با اشاره به منابع تأمین آبی تالاب قره قشلاق از محل زرینه رود افزود: در حال حاضر ۶۴ میلیون مترمکعب از نیاز آبی برآورد شده که ۴۸ میلیون مترمکعب از آن به واسطه زرینه رود بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب دیگر آن از اطراف تالاب است؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از سهم دریافتی آب زرینه رود اکنون به دریاچه ارومیه اختصاص داده شده و از طرف دیگر برداشت بی رویه آب توسط کشاورزان منطقه افزایش یافته است و همین امر باعث شده تأمین آب تالاب قره قشلاق با مشکل مواجه شود.

لطفی چرای دام را از عوامل مهم تخریب تالاب قره قشلاق عنوان کرد و گفت: صدمات چرای دام در این منطقه جبران ناپذیر است و به همین منظور درخواست می شود دستور ورود به این موضوع به ادارات منابع طبیعی ابلاغ شود.

 

انتهای پیام/

 


[ad_2]