هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در آذربایجان‌شرقی/ جذب سرمایه در بخش‌های گردشگری و مسکن
هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در آذربایجان‌شرقی/ جذب سرمایه در بخش‌های گردشگری و مسکن

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرّم در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط این شورا، اظهار داشت: برای حفظ این رتبه که مهم‌تر از کسب آن است، باید مسائل و موضوعات مطرح‌شده در جلسات آن به صورت جدی توسط دستگاه‌های مسئول و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرّم در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط این شورا، اظهار داشت: برای حفظ این رتبه که مهم‌تر از کسب آن است، باید مسائل و موضوعات مطرح‌شده در جلسات آن به صورت جدی توسط دستگاه‌های مسئول و تشکل‌های بخش خصوصی پیگیری شود.

 
وی، فعال شدن مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز را اتفاقی ارزشمند توصیف کرد و گفت: اتاق بازرگانی باید قرارگاه اقتصادی و مرکز بالندگی و پویایی اقتصاد استان باشد و باید این موضوع را در عمل نشان دهیم.
 
خرّم با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصد در کشور و استان، گفت: با اهتمام فعالان بخش خصوصی و رفع موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی، دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه صنعت گردشگری را یکی از ظرفیت‌‌های مهم استان دانست و گفت: این بخش می‌تواند یکی از فرصت‌های استان برای جذب سرمایه باشد و لازم است برای رونق گرفتن آن، برنامه عملیاتی از سوی فعالان بخش خصوصی تهیه شود.
 
وی با اشاره به اینکه با اقدامات موثر دولت به شرایط پایداری از نظر بیماری کرونا رسیده‌ایم، افزود: حوزه گردشگری یکی از بخش‌های مهم برای دوران پساکرونا است و فعال کردن ظرفیت‌های این بخش را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.
 
خرّم، صنعت فرش را هم از فرصت‌های کم‌نظیر استان برای رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: فرش یکی‌از نمادهای فرهنگی و هنری ماست که جایگاه آن در تولید و اشتغال، در حد انتظار نیست.
 
وی تأکید کرد: باید فعالیت‌های این صنعت را در استان احیا کنیم و برای این منظور مشکلات صنعت فرش به صورت ویژه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می‌شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین سیاست‌های دولت در بخش مسکن را یک فرصت طلایی برای رشد اقتصادی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران خوبی از بخش خصوصی پای کار آمده‌اند و دولت هم عزم جدی دارد تا مسکن را از کالاهای سرمایه‌ای خارج کند.
 
وی افزود: امیدواریم با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم و اهتمام در جهت بازآفرینی و اصلاح بافت‌های فرسوده، هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان را محقق کنیم.
 
در این جلسه مشکل گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز در خصوص تامین ورق‌های فولادی از بورس کالا، مشکل تامین مواد اولیه صنایع غذایی،موضوع صدور کارت بازرگانی و پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان، مشکلات تامین انرژی واحدهای صنعتی و تولیدی و موضوع بازگشت ارز ناشی از صادرات محصولات کشاورزی مطرح و تصمیمات لازم برای حل مشکلات مطرح‌شده اتخاذ شد.
 

انتهای پیام/