«نه» به آمریکا ۴۴ ساله شد/ اهتزار پرچم مبارزه با استکبار  توسط دهه هشتادی‌ها در آذربایجان
«نه» به آمریکا ۴۴ ساله شد/ اهتزار پرچم مبارزه با استکبار  توسط دهه هشتادی‌ها در آذربایجان

[ad_1] همزمان با سراسر کشور، فریادهای «مرگ بر آمریکا» و نفرت و انزجار ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران، در آذربایجان طنین انداز شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، گردش روزها یکبار دیگر تقویم زندگی را به ۱۳ آبان رساند، روزی که از آن به عنوان یوم الله یاد می‌شود و در تاریخ مبارزات انقلاب […]

[ad_1]


همزمان با سراسر کشور، فریادهای «مرگ بر آمریکا» و نفرت و انزجار ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران، در آذربایجان طنین انداز شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، گردش روزها یکبار دیگر تقویم زندگی را به ۱۳ آبان رساند، روزی که از آن به عنوان یوم الله یاد می‌شود و در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی و روزهای پس از پیروزی بر جنایتکاران تاریخ، تجلی خاطرات غرورآفرین برای این مرز و بوم است.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) در این روز در سال ۴۳ به ترکیه بخاطر مقابله با رژیم پهلوی و افشاگری تصویب ظالمانه و خفت‌بار لایحه کاپیتولاسیون که منجر به ۱۴ سال دوری از کشور شد، کشتار فجیع دانش‌آموزانی که۱۳ آبان ۵۷ در دولت موسوم به آشتی ملی شریف امامی به قصد اعتراض به رژیم پهلوی در دانشگاه تهران تجمع کرده بودند و باعث استعفای وزیر علوم و سقوط دولت شد و اشغال و تسخیر سفارت آمریکا در ایران به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب دوم نام گرفت.

دانشجویان انقلابی بقایای آمریکایی‌ها را که در تلاش برای مقابله با نظام نوپای اسلامی بودند را از بین بردند، حوادثی است که خاطرات تلخ و شیرین آن روزهای حماسه‌آفرین را در در صفحات تاریخ پرفروغ این کشور ماندگار کرده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی از زمستان ۵۷ تا پاییز ۵۸ تلاش آمریکایی‌ها برای مقابله با نظام نوبنیاد اسلامی مضاعف شد و می‌کوشیدند تا از طریق حفظ ارتباط با سرکردگان گروه‌های ضد انقلاب و ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک‌های تروریستی در غرب و جنوب ایران به اهداف خود برسند و نهال نوپای اسلامی را از طریق مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جاسوسی و خرابکاری علیه ایران بخشکانند.

روز سیزدهم آبان ماه امسال نیز انبوه جمعیت در مسیرهای مشخص و تعیین شده با پلاکارد و بنرهای با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « مرگ بر انگلیس»؛ «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی»، « مرگ بر آشوبگر»، و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست یک صدا  به سمت مصلای امام خمینی(ره) این شهر راهی شدند و البته زیبایی این راهپیمایی در جوانی آن از جنس دانش‌آموزانی بود که همه متشکل از نسل جدید انقلاب بودند.

پرچم سه رنگ کشورمان نیز با زیبایی تمام و در تعداد زیاد در دستان راهپیمایان تبریزی به اهتزار در آمده بود تا چشم  دشمنان  این مرز و بوم را  کور کند؛ شرکت کنندگان همچنین تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و  رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند.

راهپیمایان تبریزی همچنین با در دست داشتن کاغذنوشته هایی با مضامین «مطیع امر رهبریم»، «آمریکا دشمنی بزرگ تر از ملت خود ندارد» و «آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه» استکبار ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

 همه بدانند اطاعت از ولایت فقیه و مقید به حجاب  در خون دهه هشتادی‌هاست

زهرا شهرنیا، دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز گفت: چون از آمریکا متنفرم چون معتقدم مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلته… حاضرم از نون خشک بخورم گرونی رو تحمل کنم ولی زیر بار حرف زور آمریکا نروم ! من نمی‌تونم جنایت‌های آمریکا رو فراموش کنم.

دانش‌آموز تبریزی می‌گوید: همه بدانند اطاعت از ولایت فقیه و  مقید به حجاب در خون دهه هشتادی‌هاست.

دشمنان نمی‌توانند دانش‌آموزان ما را از میدان مبارزه بیرون کنند

زینب بجانی، دانش‌آموز تبریزی ۱۵ ساله مدرسه شاهد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید: راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد که دانش‌آموزان ایرانی هیچ‌گاه از میدان مبارزه بیرون نخواهند رفت.

وی افزود: «ما امروزه شاهد درخشش دانش‌آموزان ایران در سطح جهانی هستیم و مسلما با این وجود آینده علمی کشور هر روز رو به پیشرفت خواهد بود.»

بجانی ادامه داد: «سیزده آبان در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد.»

وی گفت: «نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلابی اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.»

دانش‌آموز تبریزی اظهار کرد: «در آن زمان دانش‌آموزان برای مبارزه با استکبار نقشی مهم و فراموش نشدنی را ایفا کردند، امروزه هم باید چنین باشد و دشمن بداند که نمی‌توانید دانش‌آموزان آگاه کشور را دچار سردرگمی و بی‌هدفی کند.»

من از نسل آفتابم و به وجود رهبری چون سید علی می‌بالم

پینار رحیمی دیگر دانش‌آموز تبریزی نیز می گوید:  امروز آمده‌ایم، بگوییم: رهبرم جانم فدای شمایی که برای من نوجوان اسطوره عدالتی، آقا جان، دل آرام باشید زیرا که آینده وطنم را خواهم ساخت.

وی افزود: من از نسل آفتابم و به وجود رهبری چون سید علی می‌بالم. من دانش‌آموزم و به آرمان‌های انقلاب اسلامی خود پایبندم.

 امروز دهه هشتادی‌ها همچون فهمیده‌های زمان پشتیبان ولایت فقیه هستند

محمد جوادی، دانش‌آموز بسیجی ۱۳ آبان را یادآور حماسه ملت همیشه در صحنه ایران دانست و گفت: امروز دهه هشتادی‌ها همچون فهمیده‌های زمان پشتیبان ولایت فقیه هستند و با بصیرت و بینش قوی‌تر از اوضاع کنونی در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت خواهند کرد.

وی افزود: فرمایش امام راحل به دانش‌آموزی که برای دفاع از وطن عزیزمان ایران فداکاری کرد، فرموده‌اند : (رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‏‎ ‎‏کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید) که نشان از اهمیت نقش دانش‌آموزان از گذشته تاکنون در حوادث تاریخ ساز انقلاب اسلامی بوده است.

دهه هشتادی، بسیج را یک ظرفیت بزرگ برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و گفت: آنچه امروز عامل چرخه پیشرفت کشور ماست، روحیه بسیجی و جهادی است و دانش‌آموزان دهه هشتادی بیش از گذشته از این روحیه برخوردار بوده و پشتیبان انقلاب هستند.

جوادی، حوادث اخیر را نشانه ضعف دشمن در مقابله با ایران مقتدر دانست و از تمام دانش‌آموزان جهت شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان برای خلق یک حماسه به یادماندنی از نمایش حضور دهه هشتادی‌های بابصیرت دعوت کرد.

 

 

پایان پیام/س


[ad_2]