نهایی شدن مصوبه‌ تاسیس مدارس غیردولتی / معلمان مدارس غیرانتفاعی از مزایای قانون کار بهره مند هستند
نهایی شدن مصوبه‌ تاسیس مدارس غیردولتی / معلمان مدارس غیرانتفاعی از مزایای قانون کار بهره مند هستند

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان، با اشاره به نشست امروز خود و محمدمهدی زاهدی دیگر عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مؤسسان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: با توجه به اینکه طرحی با عنوان «اصلاح موادی از قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» در دستورکار مجلس بود و بررسی […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان، با اشاره به نشست امروز خود و محمدمهدی زاهدی دیگر عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مؤسسان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: با توجه به اینکه طرحی با عنوان «اصلاح موادی از قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» در دستورکار مجلس بود و بررسی مصوبات این حوزه در نوبت صحن قرار دارد از موسسان این مدارس جهت حضور در نشست کمیسیون دعوت به عمل آوردیم تا  آنچه مدنظر دارند را در این طرح لحاظ کنیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست این طرح ۶ ماده‌ای و هر آنچه موسسان این مدارس مدنظر داشتند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الزام مدارس مهارتی به کسب مجوز از آموزش و پرورش

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مقرر شد بعد از این برای افرادی که مدارسی همچون مدارس تخصصی مهارتی تاسیس می‌کنند علاوه بر دستگاه دولتی که برای ایجاد آن اقدام کرده است، مجوز آموزش و پرورش را نیز اخذ کنند در غیر این صورت به عنوان مدرسه شناخته نمی‌شوند.  

مهدهای کودک ملزم به دریافت مجوز از آموزش و پرورش ۳ ماه پس از تأسیس هستند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این طرح همچنین برای مهدکودک‌ها با رعایت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی کردیم که ظرف مدت سه ماه بعد از تصویب این آئین‌نامه باید مجوز فعالیت خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

وی افزود: با تصویب این قانون سایر قوانین این حوزه همچون ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و عبارت«مهدهای کودک» از بند (ج) ماده ۶ قانون تشکیل وزارت رفاه اجتماعی مصوب ۵۳ و جزء ۸بند(پ) ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مصوب سال ۹۵ حذف می‌شود و در مورد شورای سیاستگذاری برنامه‌ریزی و اجرایی و نظارت مرکزی شکل گرفت که مرجع سیاستگذاری راهبردی مدارس و موسسات موضوع این قانون بوده و توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می‌شود را نیز به آن الحاق کردیم.

مسئولان مجاز به تأسیس مدرسه غیردولتی نیستند

منادی خاطرنشان کرد: در این نشست در مورد تعارض منافع مقرر شد بعد از این فردی که مسئولیتی در قالب مدیرکل، رییس ناحیه و … داشته باشد یا هر فردی که در آموزش و پرورش کارشناس بوده باشد در زمان تصدی و یک سال بعد از آن نمی‌تواند مجوز ایجاد موسسه را دریافت کند و همه مقامات موضوع ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و همتراز آنها و روسای سازمان‌ها هم نمی‌توانند مدرسه تاسیس کنند اما معلمان می‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: این مصوبه به ایجاد شفافیت در درآمدها و هزینه‌های موسسات غیرانتفاعی و ضرورت احراز هویت معلمان فعال در آنها از نظر سوابق کاری، تحصیلی، نتیجه ارزیابی آموزشیاری و صلاحیت اخلاقی تاکید دارد.  

مدارس غیردولتی اجازه دریافت شهریه‌های نجومی ندارند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این نشست در مورد شهریه این موسسات نیز تصمیمات مطلوبی اتخاذ شد تا بعد از این هر کدام از آنها نتوانند هر میزان شهریه‌ای که تمایل داشتند از مردم بگیرند و بر اساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش تعیین‌کننده شهریه این مدارس خواهد بود.

معلمان مدارس غیرانتفاعی از مزایای قانون کار بهره مند هستند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: براساس مصوبه ۲/۵/۹۸ هیات دولت ساعات تدریس و حضور کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته و برای مدیران، معاونان و کارکنان دفتری، اداری و خدماتی آنها ۳۶ ساعت در هفته تعیین شده است، همچنین در این مصوبه نحوه بهره‌مندی آنها از بیمه و میزان حداقل حقوقی که باید دریافت کنند نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱