نفوذ توده گرد و خاک به مناطق غربی کشور/ افزایش دمای تهران به بیش از ۴۰ درجه
نفوذ توده گرد و خاک به مناطق غربی کشور/ افزایش دمای تهران به بیش از ۴۰ درجه

نفوذ توده گرد و خاک به مناطق غربی کشور/ افزایش دمای تهران به بیش از ۴۰ درجه فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط گیلان و مازندران رگبار باران، گاهی رعد و […]



نفوذ توده گرد و خاک به مناطق غربی کشور/ افزایش دمای تهران به بیش از ۴۰ درجه

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط گیلان و مازندران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب انتظار رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم، ادامه داد: به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود ولی به طور پراکنده تا روزهای پایانی هفته شاهد این شرایط جوی هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه نوار غربی کشور امروز غبارآلود است افزود: توده گرد و خاک از کشور عراق به مناطق غربی کشورمان نفوذ کرده است که این شرایط در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به همراه داد.

گودرزی اظهار کرد: طی دو روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق تهران با افزایش سرعت وزش باد مواجه هستیم که سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق و منطقه زابل باد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد و تا روز جمعه شاهد این شرایط جوی هستیم.

وی توضیح داد: به لحاظ دمایی نیز طی یکی دو روز آتی، هوا در همه نقاط کشور گرم‌تر می‌شود اما از روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی وزش باد، رگبارهای پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و هوا در این مناطق خنک‌تر می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز چهارشنبه دریاهای جنوب کشور هم خلیج فارس، هم تنگه هرمز و هم دریای عمان مواج و متلاطم اند و صیادان حتما باید به این نکته توجه داشته باشند.

گودرزی د درباره آخرین وضعیت آب و هوایی تهران عنوان کرد: تهران امروز آسمانی صاف گاهی همراه با وزش باد را دارد و بیشینه دمای هوا در ایستگاه مهرآباد به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد و فردا حتی به ۴۲ درجه هم می‌رسد. تهران هم تا یکی دو روز آینده افزایش نسبی دما دارد و از پنجشنبه به بعد هوای پایتخت هم خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/