نصب ۷ دستگاه سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان جلفا
نصب ۷ دستگاه سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان جلفا

به گزارش قلم پرس از جلفا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه ها در محدوده اراضی شرکت تعاونی دشت دره دیز هادیشهر نصب شده که برای هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. وی با بیان اینکه تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه ها از محل تسهیلات […]

به گزارش قلم پرس از جلفا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه ها در محدوده اراضی شرکت تعاونی دشت دره دیز هادیشهر نصب شده که برای هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه ها از محل تسهیلات و کمکهای بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ تامین شده است گفت: این دستگاه ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می شوند که با نصب آنها از میزان خسارت سالانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: این سامانه به فرایند تشکیل بارش ها نه چیزی را اضافه، نه چیزی را کم می کند تنها کاری که انجام می دهد، ساختار بارش را در حین شکل گیری آنها به نحوی سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارشها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

عباسی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته تعداد ۱۷ دستگاه ضدتگرگ در اراضی دشت گردیان و ۶ دستگاه در اراضی دشت گلفرج و یک دستگاه در اراضی بخش سیه رود این شهرستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱