نسبت به مساله تامین حقابه ایران از ترکیه ساده انگاری نشود
نسبت به مساله تامین حقابه ایران از ترکیه ساده انگاری نشود

[ad_1] نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: نباید نسبت به مساله حقابه ایران از کشور ترکیه با دیدگاه ساده انگاری توجه و صرفا به گفته ها اکتفا شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامرضا نوری قزلجه، در خصوص ضرورت پیگیری مساله حقابه ایران از کشور ترکیه، اظهار کرد: هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود […]

[ad_1]


نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: نباید نسبت به مساله حقابه ایران از کشور ترکیه با دیدگاه ساده انگاری توجه و صرفا به گفته ها اکتفا شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامرضا نوری قزلجه، در خصوص ضرورت پیگیری مساله حقابه ایران از کشور ترکیه، اظهار کرد: هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما بعد از بهره برداری از پروژه هایی که همسایه شمال غربی کشورمان و ذخیره آب، زمینه بروز مشکلات خواهد بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس در جلسات متعدد از دستگاه دیپلماسی کشورمان درخواست شده که به این موضوع بپردازد و آن را پیگیری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی قوه مقننه با اشاره به اینکه دولت قول داده آسیبی به حقابه کشورمان و بروز مشکلات زیست محیطی در ارس رخ ندهد، ادامه داد: این مهم در حالی است که موضوع مذکور باید فراتر از گفتگوهای تلفنی پیگیری شود تا وعده ها و صحبت های مطرح شده میان روسای جمهور دو کشور اجرایی شود از این رو نیاز به پشتیبانی های دیپلماتیک و فنی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید نسبت به این مسئله  با دیدگاه ساده انگاری توجه و صرفا به گفته ها اکتفا شود، افزود: به عبارتی باید پیگیری شود برنامه ساخت سد کنسل شد یا خیر و غیره.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معاهده های بین المللی در خصوص حقابه ها، خاطرنشان کرد: برای سهم و حق برداشت مقررات بین المللی وجود دارد؛ البته اینکه در بالادست کشوری سد احداث کند و جلوی آب را بگیرد مشخصا در کنوانسیون خاصی مورد اشاره قرار نگرفته اما وقتی از محیط زیست و سیستم های اکولوژیک میان چند کشور صحبت می شود ملاحظات خاصی مورد توجه است.

انتهای پیام/


[ad_2]