نخست‌وزیر سابق قطر: محمود عباس باید قدرت را واگذار کند
نخست‌وزیر سابق قطر: محمود عباس باید قدرت را واگذار کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در صفحه توئیتر خود با اشاره به تعویق زمان برگزاری انتخابات فلسطین، نوشت که با این تصمیم تشکیلات خودگردان، فلسطینی‌ها دوباره به نقطه صفر باز گشتند. او نوشت: «دلایلی که موجب شد تا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در صفحه توئیتر خود با اشاره به تعویق زمان برگزاری انتخابات فلسطین، نوشت که با این تصمیم تشکیلات خودگردان، فلسطینی‌ها دوباره به نقطه صفر باز گشتند.

او نوشت: «دلایلی که موجب شد تا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به تعویق زمان برگزاری انتخابات بگیرد، برای ما روشن است. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که او باید در شرایط کنونی و در این مرحله از زندگی خود، قدرت را به شکل مسالمت‌آمیز و دموکراتیک به جوانان واگذار کند.»

نخست‌وزیر سابق قطر سپس تأکید کرد که مرحله پیش رو در فلسطین نیاز به جوانانی دارد که این کشور را در همه عرصه‌ها به قول وی به ساحل امن برساند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در سخنانی تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای تعویق انتخابات فلسطین را محکوم کرده و گفته است که دلایل محمود عباس قانع کننده نیست.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

با این حال محمود عباس اعلام کرده است که به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس، این رویداد به تعویق خواهد افتاد. 

انتهای پیام/ص