نبود جرائم سازمان یافته سرقت در  آذربایجان شرقی/ بخشی از جرایم خرد سرقت به علت بی‌توجهی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد
نبود جرائم سازمان یافته سرقت در  آذربایجان شرقی/ بخشی از جرایم خرد سرقت به علت بی‌توجهی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد

[ad_1] رئیس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه در استان جرایم سازمان یافته سرقت نداریم و جرایم سرقت خشن در حد صفر بوده و مطلوب است گفت: عمده جرایم سرقت مربوط به جرایم خرد بوده که بخشی از آن به علت بی توجهی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد. به گزارش […]

[ad_1]


رئیس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه در استان جرایم سازمان یافته سرقت نداریم و جرایم سرقت خشن در حد صفر بوده و مطلوب است گفت: عمده جرایم سرقت مربوط به جرایم خرد بوده که بخشی از آن به علت بی توجهی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص آمار و میزان سرقت در استان اظهار کرد: در بحث سرقت وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری در حد مطلوب بوده اما نباید به این موضوع قانع باشیم، باید با ارائه راهکارهای پیشگیرانه در راستای تثبیت و کاهش آمار تلاش کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در استان جرایم سازمان یافته سرقت نداریم و جرایم سرقت خشن در حد صفر بوده و مطلوب است و عمده جرائم سرقت مربوط به جرایم خرد بوده که بخشی از آن توسط معتادان انجام می شود.

رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر  لزوم توجه به موضوع پیشگیری خاطرنشان کرد: نهادهات و سازمان ها باید طرح های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند و اعلام کنند که در راستای پیشگیری از سرقت چه اقداماتی را انجام داده اند.

خلیل الهی با اشاره به برخی تخلفات عملکردی توسط دستگاه ها و سازمان ها ادامه داد: تخلفات عملکردی برخی از مدیران ناشی از ناآگاهی از قوانین بوده که در این خصوص می توان با آموزش ها و تعاملات لازم از بروز تخلفات پیشگیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بحث نقد دستگاه قضایی، بیان کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه که در دوره ریاست آیت الله اژه ای نامگذاری شده تلاش قوه قضائیه بر این بوده تا در کنار نظارت درون سازمانی، نظارت مردمی را نیز اضافه کند.

رئیس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: سامانه ای طراحی شده که هر کس به عنوان ارباب رجوع دعوت و وارد دستگاه قضایی می شود پس از اتمام و خروج می تواند نسبت به عمکلکرد و برخورد دستگاه قضایی نظر خود را اعلام کنند و بر اساس آخرین آمار میزان رضایت ارباب رجوع از برخورد دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی ۷۰ درصد بوده که البته با توجه به نوع عملکرد دستگاه قضایی رضایتمند است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵


[ad_2]