مک‌کنزی: خروج از افغانستان طبق برنامه به پیش می‌رود
مک‌کنزی: خروج از افغانستان طبق برنامه به پیش می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه شامگاه پنجشنبه گفت که خروج از افغانستان همانطور که برنامه ریزی شده بود به پیش می‌رود. وی که با شبکه خبری «الحره» صحبت می‌کرد، افزود: «ما در روند (خروج) قرار داریم و هم اکنون ما خروج را آغاز کرده‌ایم». فرمانده سنتکام […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه شامگاه پنجشنبه گفت که خروج از افغانستان همانطور که برنامه ریزی شده بود به پیش می‌رود.

وی که با شبکه خبری «الحره» صحبت می‌کرد، افزود: «ما در روند (خروج) قرار داریم و هم اکنون ما خروج را آغاز کرده‌ایم».

فرمانده سنتکام اضافه کرد: «ما نیروهایی برای حمایت از خودمان در صورت نیاز مستقر کرده‌ایم. ارتش افغانستان زمان سختی را در پیش خواهد داشت».

مک‌کنزی گفت: «همانطور که ما به پیش می‌رویم به آنها به هر شیوه‌ای کمک خواهیم کرد».

«زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست. (جزئیات بیشتر)

«آستین اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اخیرا اعلام کرد که روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاهها در افغانستان آغاز شده است. ائتلاف ناتو اعلام کرده که خروج منظم نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می‌شود.

اواخر فروردین ماه امسال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد که خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (۱۱ اردیبهشت) آغاز می‌شود و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

پیش از آن نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان پایان طولانی‌ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/.