معاون وزیر: هیچ مجوزی به مدارس دوزبانه نداده‌ایم و مدارس هم مجوز ندارند
معاون وزیر: هیچ مجوزی به مدارس دوزبانه نداده‌ایم و مدارس هم مجوز ندارند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به هیچ وجه قانون و مجوزی برای فعالیت مدارس دو زبانه در کشور نداریم. مرضیه گُرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس دو  […]

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به هیچ وجه قانون و مجوزی برای فعالیت مدارس دو زبانه در کشور نداریم.

مرضیه گُرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس دو  زبانه در کشور دارای مجوز هستند؟»، اظهار داشت: خیر، متأسفانه با این مدارس برخورد داشتیم و علی رغم اینکه تذکر داده شده که در دوره ابتدایی مدارس نباید دو زبانه باشند، ولی خود ما هم مشاهده کردیم و پرونده‌هایی داشتیم که شاکی داشته است اما شاکیان، اولیا نیستند.

وی افزود: متأسفانه به خواسته برخی اولیا و اصرار آنها، مدارس ۲ زبانه ایجاد شده است، اما به لحاظ قانونی به هیچ وجه نباید این کار انجام شود.

گُرد خاطرنشان کرد: حتی اگر مدرسه‌ای هم مایل است که این فعالیت را داشته باشد در محیط مدرسه نباید این کار را انجام دهد، زیرا ما در مدرسه این اجازه را به مؤسس نخواهیم داد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری همه بلا استثنا به این موضوع دقت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده تصریح کرد: هیچ مجوزی به مدارس دوزبانه نداده‌ایم و مدارس هم مجوز ندارند و خانواده‌ها هم اصراری بر این کار نداشته باشند و دانش‌آموزان را وادار به یادگیری زبان دیگر در آن مقطع سنی نکنند.