مطالبات از کف جامعه به صورت میدانی احصا شود/ در نظام مدیریت شهرداری تغییر نگرش ایجاد می‌کنیم
مطالبات از کف جامعه به صورت میدانی احصا شود/ در نظام مدیریت شهرداری تغییر نگرش ایجاد می‌کنیم

[ad_1] شهردار تبریز رویکرد مدیریت جدید شهری را احصای مطالبات شهروندان از کف جامعه به صورت میدانی اعلام کرد و گفت: در دور دوم قرار خدمت در پنج محله هر منطقه که بدترین آن از نظر زیرساختی است، حضور خواهیم یافت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شامگاه امروز در دیدار با خانواده معظم […]

[ad_1]


شهردار تبریز رویکرد مدیریت جدید شهری را احصای مطالبات شهروندان از کف جامعه به صورت میدانی اعلام کرد و گفت: در دور دوم قرار خدمت در پنج محله هر منطقه که بدترین آن از نظر زیرساختی است، حضور خواهیم یافت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار شامگاه امروز در دیدار با خانواده معظم شهداء ائمه جماعات حوزه شهرداری منطقه ۱۰ اظهار کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری برگزاری دیدارهای مردمی، نخبگان، ائمه جماعت و خانواده‌های شهدا است تا بتوانیم تغییر نگرشی در نظام مدیریتی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد جدید این است که تلاش کنیم مطالبات از کف جامعه به صورت میدانی احصا شود.

وی افزود: اولین کار ما تقسیم تبریز به ۳۵ ناحیه و ناحیه‌محوری بود که مشکلات محلات را احصا کنیم. در دور دوم قرار خدمت که در محلات برگزار خواهد شد، ما بسیج و نخبگان را دعوت خواهیم کرد و در هر منطقه در پنج محله که بدترین آن از نظر زیرساختی است، حضور خواهیم یافت.

هوشیار تاکید کرد: محوریت ما در ناحیه محوری مساجد است و تمام اتفاقات را از مساجد دنبال خواهیم کرد. در چهل سال گذشته ما از مساجد غفلت کردیم و حتی هیئت‌ها را نیز نمی‌توانیم به مساجد ببریم. زمانی مساجد ما خیلی قوی و قدرتمند بود اما الان مسجد صرفا برای برگزاری نماز و مجلس ترحیم است.

مشارکت مردم کارکرد و رویکرد اصلی مدیریت شهری است

شهردار تبریز ورود و مشارکت مردم در امور شهر را کارکرد و رویکرد اصلی مدیریت شهری قلمداد کرد.

یعقوب هوشیار  همچنین در دیدار با نخبگان حوزه شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در قالب قرار خدمت، اظهار کرد: دلیل عمده‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره تغییر دیدگاه شهرداری از رویکرد خدماتی به حوزه اجتماعی و ظهور و بروز مسائل اجتماعی می‌دانند، همکاری نخبگان جامعه با شهرداری است. 

وی ادامه داد: بخش مغفول و مهم موضوع که ما امروز مخاطرات جدی در این حوزه داریم، بحث آگاهی است. اگر آگاهی جمعی را افزایش دهیم، در بسیاری از حوزه‌ها موفق خواهیم شد. ۸۷ نوع آسیب اجتماعی داریم که خوشبختانه در تبریز همه آنها وجود ندارد. عمده دلیل ظهور و بروز این مسائل عدم آگاهی است. 

شهردار تبریز عنوان کرد: تغییر ذائقه و نگاه و اعتماد به نفسی که می‌تواند در کودکان اجرا شود، در کاهش میزان اعتیاد و تکدی‌گری و … مؤثر است. هرچقدر که در جامعه آگاهی کاهش می‌یابد، آسیب‌پذیری آن بیشتر می‌شود. 

وی افزود: ما در جامعه‌ای مکتبی و مذهبی زندگی می‌کنیم که تمام تاکیدات بزرگان دینی آن تحصیل علم و دانش است. می‌توانیم از بعد مذهبی و مکتبی جامعه را به سمت آگاهی ببریم. بعد بعدی، مسائل فرهنگی است که از این منظر می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت. 

هوشیار گفت: یک موضوع دیگر، حاکمیتی است که دستگاه‌های دولتی موظف به آگاه‌سازی در همه زمینه‌ها هستند. هیچ ظرفیتی در دنیا وجود ندارد که این همه مردم در خیابان و تجمعات حسینی حضور داشته باشند .

وی اظهار کرد: کارکرد و رویکرد مدیریت شهری ناظر بر این مطلب است که چیزی به نام مدیریت شهری بدون ورود و مشارکت مردم وجود ندارد. حضرث آقا نیز می‌فرمایند که مطالبات مردم باید تبدیل به مشارکت‌ آنها شود و در این زمینه شهرداری نقشی پررنگ دارد. 

هوشیار با بیان اینکه شهرداری برآمده از خود مردم است، گفت: هرچقدر مدیران شهرداری بتوانند این مطالبات را به کف جامعه ببرند، توفیق بیشتری یافته‌اند.

انتهای پیام/


[ad_2]