مصطفی الکاظمی: گفت‌وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است
مصطفی الکاظمی: گفت‌وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از برگزاری دور سوم گفت‌وگوی راهبردی بغداد-آمریکا در روز چهارشنبه (دیروز – ۷ آوریل)، امروز (پنج‌شنبه) طی پستی در توئیتر نوشت که نتایج این دور از گفت‌وگوی میان آمریکا و عراق دروازه بازگشت عراق به وضعیت طبیعی است. وی نوشت: «نتایج سومین دور از […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از برگزاری دور سوم گفت‌وگوی راهبردی بغداد-آمریکا در روز چهارشنبه (دیروز – ۷ آوریل)، امروز (پنج‌شنبه) طی پستی در توئیتر نوشت که نتایج این دور از گفت‌وگوی میان آمریکا و عراق دروازه بازگشت عراق به وضعیت طبیعی است.

وی نوشت: «نتایج سومین دور از گفت‌وگوی راهبردی، دروازه‌ای برای بازگرداندن روال طبیعی به عراق و آنچه عراق شایسته آن است، می‌باشد و این دستاورد خوبیست که باید به ملت صلح دوست خود برای آن تبریک بگوییم.»

الکاظمی افزود: گفت‌وگو راه درست برای حل بحران‌هاست و ملت ما شایسته آن است که در صلح، امنیت و شکوفایی و نه جنگ و درگیری، سلاح بی ضابطه و ماجراجویی‌ها زندگی کند.

 

دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به اعلام وزارت خارجه عراق، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد.نیروهای خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. زیرا بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کردند.

انتهای پیام/ص