مرجع خبر در تشخیص صحت محتوای آن مورد توجه باشد
مرجع خبر در تشخیص صحت محتوای آن مورد توجه باشد

[ad_1] معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: مرجع خبر در تشخیص صحت محتوای آن باید مورد توجه قرار گیرد تا آثار منفی در جامعه به دنبال نداشته باشد زیرا اخبار بدون منبع موثق اعتبار ندارد. تراب محمدی در اولین نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی در […]

[ad_1]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: مرجع خبر در تشخیص صحت محتوای آن باید مورد توجه قرار گیرد تا آثار منفی در جامعه به دنبال نداشته باشد زیرا اخبار بدون منبع موثق اعتبار ندارد.

تراب محمدی در اولین نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تولید محتوا بر اساس نیاز جامعه و بر اساس صحت موضوع توسط رسانه ها و فضای مجازی مورد انتظار مردم است و در زمان حاضر نیز در خصوص بیان مسائل روز اقتصادی، مثل مردمی سازی ارز ترجیحی باید نقش خود را ایفا کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مرجع خبر در تشخیص صحت محتوای آن باید مورد توجه قرار گیرد تا آثار منفی در جامعه به دنبال نداشته باشد زیرا اخبار بدون منبع موثق اعتبار ندارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت تامین اطلاعات مورد نیاز رسانه ها از طریق دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: همه باید نسبت به مسائل مورد سوال افکار عمومی پاسخگو باشیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: برای اقناع عمومی، افراد متخصص باید مسائل را تبیین کنند در این صورت هدایت افکار عمومی در مسیر مناسب و با سرعت مورد نظر انجام می شود.

سیدقاسم ناظمی با تاکید بر اینکه فضای مجازی می تواند با نقش آفرینی از تولید محتوای منفی جلوگیری کند، گفت: مخاطبان، خوانندگان، بینندگان و شنوندگان باید به مرجع اخبار دقت کنند تا تحت تاثیر اخبار بی‌هویت قرار نگیرند.
 

[ad_2]