مربی تیم ملی شنا: امیدوارم تا انتخابی المپیک مشکلی رخ ندهد
مربی تیم ملی شنا: امیدوارم تا انتخابی المپیک مشکلی رخ ندهد

مربی تیم ملی شنا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شرایط ملی‌پوشان شنا اظهار کرد: شرایط ملی‌پوشان تقریبا خوب است و آنها در حال تمرین هستند. همان افرادی (متین بالسینی، مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو، سینا غلامپور و علیرضا یاوری) که رکورد ورودی را از قبل ثبت کرده‌ بودند به مسابقات انتخابی المپیک اعزام […]

مربی تیم ملی شنا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شرایط ملی‌پوشان شنا اظهار کرد: شرایط ملی‌پوشان تقریبا خوب است و آنها در حال تمرین هستند. همان افرادی (متین بالسینی، مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو، سینا غلامپور و علیرضا یاوری) که رکورد ورودی را از قبل ثبت کرده‌ بودند به مسابقات انتخابی المپیک اعزام خواهند شد. البته یکی از نفرات آسیب دیدگی دارد و وضعیت اعزامش هنوز مشخص نیست.

مربی تیم ملی شنا گفت: قرار است چهار ملی‌پوش به مسابقاتی در صربستان و ترکیه اعزام شوند. فکر می‌کنم مسابقات صربستان ۲۹ و ۳۰ خرداد و مسابقات ترکیه سوم تا هفتم تیر انجام خواهد شد. این مسابقات جهت کسب سهمیه المپیک است و ملی‌پوشان ما نیز در این دو رقابت شرکت خواهند کرد.

حضرتی در ادامه گفت: البته همه چیز بستگی به شرایط دارد. ممکن است مسابقات داخلی برگزار شود یا تاریخ و محل برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا تغییر کند. تا این لحظه شرایط این است و کارهای لازم برای حضور در مسابقات در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت آمادگی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک گفت: تمرینات ملی‌پوشان خوب بوده است اما چون آنها در مسابقه شرکت نکرده‌اند نمی‌توان دقیق گفت در روز مسابقه چه اتفاقی رخ خواهد داد. ما سعی کردیم در اردوها رکوردگیری داشته باشیم و شرایط مسابقه را فراهم کنیم اما شرایط مسابقه با رقیب و حضور در استخر دیگر فراهم نیست.

مربی تیم ملی شنا گفت: ما تلاش کردیم هر دو هفته یک رکوردگیری از ملی‌پوشان داشته باشیم. در این رکوردگیریها شرایط مسابقه مثل تاچ‌ پد و داور رسمی را انجام دادیم تا شناگران از نظر روحی، روانی، چشمی و بصری به شرایط مسابقه دست پیدا کنند. خواستیم تا در این شرایط انگیزه‌ها بیشتر و استرسشان کمتر شود. اینها جای مسابقه اصلی را نمی‌گیرد اما از هیچی هم بهتر است. 

حضرتی در خصوص اینکه شناگران چقدر به رکوردهای خود نزدیک شده‌اند گفت: رکوردهایی که ثبت می‌کنند رکوردهای خوبی است و روند پیشرفت و کاهش رکوردهایشان هم خوب است. اکنون در سخت‌ترین فصل تمرینی هستیم و رکوردهایی که شنا می‌کنند همان رکوردهایی است که داشتند. امیدوارم که تا روز مسابقه مشکلی پیش نیاید. سال ۹۸ قرار بود به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شویم که شیوع کرونا سبب شد که مسابقات لغو شود. 

انتهای پیام