مربی بسکتبال: رویایی نیستم اما زنان شانس کسب سهمیه المپیک دارند
مربی بسکتبال: رویایی نیستم اما زنان شانس کسب سهمیه المپیک دارند

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند. اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور […]

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.

اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه(در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم‌گروه است. دومین مسابقه هم ۱۴ تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۶ تیم به میزبانی مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود.

نازی طائرپور، مربی و کارشناس بسکتبال در مورد هم‌گروه‌های تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک گفت: تیم‌های گروه ایران خیلی قوی هستند، سال‌ها در مسابقات و رویدادهای مختلف شرکت کرده‌اند و با ما تفاوت دارند. از طرفی بازیکنان خارجی از نظر فیزیکی شرایط بهتری دارند و باید این را قبول کنیم، چون آنها خیلی روی بدنسازی کار می‌کنند. البته بسکتبال غیرقابل پیش‌بینی است و احتمال دارد نتیجه با یک شوت عوض شود.

او افزود: اگر خوب دفاع کنیم شانس کسب پیروزی مقابل این تیم‌ها را داریم. رویایی نیستم اما همیشه مثبت فکر می‌کنم. بازیکنان ایران خیلی خوب هستند و شانس کسب سهمیه را دارند.  

طائرپور در مورد ارسال اسامی معصومه اسماعیل‌زاده، دلارام وکیلی، شادی عبدالوند و نگین رسولی‌پور به عنوان ترکیب ایران در مسابقات انتخابی اتریش گفت: این بازیکنان خیلی خوب هستند. البته دعوت به اردو بر اساس رنکینگ بود و بازیکنان خوب دیگری هم داریم که در این رنکینگ نیستند. با این حال انتخاب بازیکن به نظر مربیان بستگی دارد. کیمیا یزدیان طهرانی هم بازیکن باتجربه و جنگنده‌ای و شاید در تمرینات ترکیب فعلی عوض شود.  

سرمربی گروه بهمن به تاثیر خداحافظی سعیده علی در تیم ملی اشاره  و بیان کرد: تجربه خیلی مهم است و سعیده از همه بازیکنان تجربه بیشتری دارد.  از طرفی گارد راس همیشه لیدر تیم است، باید تاکتیک‌ها را اعلام کند و بازی را بچرخاند که سعیده این کار را می‌کرد.  باید ببینیم که شادی هم می‌تواند این کار را بکند یا نه. البته معصومه هم خیلی خوب است و می تواند لیدر باشد. درکل تیم خوبی است و باید منتظر مسابقات باشیم.

انتهای پیام