مدیری می‌خواهیم که عدالت را ترجیح بدهد/ باید یک خیز بلند در حوزه صنعت برداریم
مدیری می‌خواهیم که عدالت را ترجیح بدهد/ باید یک خیز بلند در حوزه صنعت برداریم
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نیازمند تغییرات ماهوی در حوزه مدیریتی هستیم، گفت: دولت سیزدهم با شعار عدالت‌محوری، فسادستیزی و مردم‌داری به عرصه اجرایی کشور آمده است و هر مدیری که سیاست‌ها، اهداف و شعارهای این دولت را قبول ندارد، نباید مسئولیت بپذیرد.

عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از مقام والای مادران و همسران شهدا که روحیه مقاومت و ایثار را به جامعه ایرانی هدیه کرده‌اند، تجلیل و قدردانی کرد.

وی همچنین با قدردانی از تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت استان، تأکید کرد: ما مسئولان استان وظیفه داریم تا در این حوزه یک خیز بلندی برداریم تا شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی استان ارتقا یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر عدالت‌محوری و فسادستیزی، گفت: امروز مدیری می‌خواهیم که عدالت را ترجیح بدهد و با ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد، برای فراهم کردن فرصت‌های برابر در عرصه تولید تلاش کند.

خرّم با اشاره به اینکه وضعیت مناسبی در حوزه اشتغال و تولید ناخالص داخلی نداریم، افزود: بخش عمده‌ای از اشتغال، به صنایع و بنگاه‌های زودبازده مربوط است که باید این صنایع را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های صنعت استان ازجمله تقویت صنایع پایین‌دستی، حرکت به سمت فناوری و صنایع دانش‌بنیان و نوسازی صنایع، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به‌عنوان حلقه واسط، این نقیصه را برطرف کرده و با استفاده از علم روز، بتوانیم تولیدات خود را در بازارهای منطقه عرضه کنیم.

خرّم با تأکید بر اهمیت صادرات در رشد شاخص‌های اقتصادی، گفت: فعال‌سازی دیپلماسی مرزی از اولویت‌های اصلی ماست و صنعت ما هم باید پیشاهنگ و پیشتاز این عرصه باشد.

وی با بیان اینکه در معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان به کشورهای همسایه نقص داریم، افزود: باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی تجاری برای شکل‌دهی بازارهای جدید و حضور موثر در موافقت نامه‌های تجاری منطقه‌ای تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، هدف‌گذاری برای تکمیل واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد، تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر سند آمایش سرزمین، تسریع در صدور مجوز طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مهم و فعال‌سازی کارگروه‌ ویژه برای توسعه صنایع مادر استان را از دیگر اولویت‌های این بخش برشمرد.

وی درخصوص اولویت‌های بخش معدن نیز با بیان اینکه بخش عظیمی از معادن استان هنوز کشف نشده‌اند، خواستار ارائه برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای کشف و بهره‌‌برداری از ذخایر معدنی استان شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌های صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در دوران کرونا قدردانی و ابراز امیدواری کرد با استمرار همکاری آنان در دوره مدیریت جدید سازمان صمت، شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه بازرگانی و صنعت استان باشیم.

در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، صابر پرنیان با حکم وزیر به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات غلامعلی راستی در مدت سرپرستی این سازمان قدردانی شد.