مدیریت و نگاه از بالا در شهرداری!/ تبریز بزرگتر از هر کسی است
مدیریت و نگاه از بالا در شهرداری!/ تبریز بزرگتر از هر کسی است

[ad_1] شهردار تبریز با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری جدید در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی، بسیار پررنگ است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز تلاش می‌کند که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امشب در نشست با منتخبان انجمن‌های مردم نهاد اظهار کرد: نکته مشترکی که […]

[ad_1]


شهردار تبریز با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری جدید در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی، بسیار پررنگ است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز تلاش می‌کند که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امشب در نشست با منتخبان انجمن‌های مردم نهاد اظهار کرد: نکته مشترکی که در دغدغه‌های اهالی سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری ملموس است، اصلاح دیدگاه‌ها است چراکه ما معتقدیم همه مشکلات بخاطر دیدگاه‌های جزیره‌ای است.

وی ادامه داد: نوع دیدگاه به شهرداری، عموما نگاهی مبتنی بر کارکرد خدماتی است و وقتی می‌خواهند کارکرد شهرداری را مقایسه کنند، آن را با گذشته مقایسه می‌کنند. در حالی که شرایط جامعه ایجاب می‌کند که کارکرد شهرداری تغییر یابد.

شهردار تبریز گفت: همانطور که نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کارکردهای شهرداری، نگاه اجتماعی است نه خدماتی، لازم است تا برای تحقق این امر، دست به دست هم بدهیم تا این کارکرد را در عمل تغییر دهیم.

وی افزود: تا زمانی که به این دیدگاه نرسیم، هر کاری انجام دهیم به مانند آب در هاون کوبیدن است. آماری که در بحث‌های اجتماعی وجود دارد، نشان می‌دهد که کارکردهای اجتماعی باید در کجا ظهور و بروز پیدا کند.

هوشیار با بیان اینکه توسعه یک مفهوم عام است، اظهار کرد: بحث توسعه، استراتژیک صرف نیست و ایدیولوژیک است. توفیق های ما در سایه ایدیولوژی ها است و در همین ماه محرم، در جامعه دیدیم که نگرش مردم بر اساس ایدیولوژی ها بود.

حذف مدیریت و نگاه از بالا است

وی گفت: در چهار ماه اخیر، یکی از موضوعات راهبردی که با اعضای محترم شورای اسلامی شهر به اشتراک گذاشته ایم، حذف مدیریت و نگاه از بالا است. متأسفانه مدیریت از کف جامعه نبوده است و در این راستا کلی گویی شده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: همه تلاش مدیریت جدید شهری این است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشد. در این خصوص در بحث احیای زنده‌نامان اقداماتی انجام داده‌ایم و از طرفی یکی از آیتم‌هایی که ما هر هفته در قرار خدمت داریم، دیدار با نخبگان است که در این دیدارها صحبت‌ها و نکته نظرات آنها را می‌شنویم.

وی با بیان اینکه تبریز بزرگتر از هر کسی است، یادآور شد: نگاه اعضای محترم شورای اسلامی شهر در بحث فرهنگی و اجتماعی، بسیار پررنگ است و طی این مدت، مدیریت شهری غافل از این حوزه نبوده‌ است. تبریز را ناحیه محور کرده‌ایم و از این هفته در قالب قرار خدمت، حضور در محلات تبریز را در برنامه داریم تا برای سال بعد که ۳۵ ناحیه خواهیم داشت، مشکلات مردم را بدانیم و حل کنیم.

انتهای پیام/


[ad_2]