مدیریت هزینه‌ها، رعایت زمان‌بندی و کیفیت فنی؛ سه اصل مهم در اجرای پروژه‌ها/ استفاده از نیروهای توانمند در پروژه‌های محرومیت‌زدایی
مدیریت هزینه‌ها، رعایت زمان‌بندی و کیفیت فنی؛ سه اصل مهم در اجرای پروژه‌ها/ استفاده از نیروهای توانمند در پروژه‌های محرومیت‌زدایی

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر مدیریت هزینه‌ها و رعایت زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های عمرانی استان، گفت: مطالبه جدی ما، کیفیت فنی پروژه­هاست و دقت در این موضوع نباید فدای سرعت شود. عابدین خرّم در جلسه قرارگاه جهادی آب‌رسانی به روستاهای استان، بر هماهنگی و همدلی دستگاه‌های متولی در پیشبرد پروژه‌ها تاکید کرد و […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر مدیریت هزینه‌ها و رعایت زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های عمرانی استان، گفت: مطالبه جدی ما، کیفیت فنی پروژه­هاست و دقت در این موضوع نباید فدای سرعت شود.

عابدین خرّم در جلسه قرارگاه جهادی آب‌رسانی به روستاهای استان، بر هماهنگی و همدلی دستگاه‌های متولی در پیشبرد پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و همچنین محدودیت فصل کاری در استان، مدیریت هزینه‌ها و حذف هزینه‌های زاید و رعایت زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری است.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و رسیدگی به روستاها، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها را در این زمینه خواستار شد و گفت: توانمندی نیروی انسانی در این حوزه بسیار مهم است و باید افرادی به کار گرفته شود که وجدان کاری داشته باشند.
 
خرّم با تاکید بر اینکه سیاست دولت و مجلس، تامین آب شرب روستایی و شهرهای زیر ۵هزار نفر است، افزود: ما به عنوان مجری و مسئولان استانی در این راستا باید هماهنگ عمل کنیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه سال گذشته با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در راستای آب‌رسانی به ۱۲۰ روستای استان، گفت: آب‌رسانی به مجتمع قشلاقات کلیبر برای ۱۶ روستا با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، فاز ۲ مجتمع ستارخان ورزقان برای ۶۰ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و مجتمع آلمالوی هشترود برای ۴۵ روستا با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجراست.
 
محمد خانی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، امسال ۲۵ روستا در هشترود و ۱۰ تا ۲۰ روستا در کلیبر و ورزقان آب‌رسانی خواهد شد و کل این پروژه‌ها تا پایان سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
 
ناظر عالی پروژه‌های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو هم در این جلسه با اشاره به اجرای بزرگترین طرح آبرسانی در تاریخ کشور، گفت: در استان آذربایجان شرقی مشکل خاصی در این راستا نیست و استانداری و سایر دستگاه‌ها پای کار هستند.
 
مهدی خان‌احمدی تاکید کرد: یک سری موانع و تنگناها در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی وجود دارد که این موارد در استان‌ها احصا شده و در شورای راهبردی وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به توان بسیج سازندگی در استان، گفت: باید از نیروهای فنی شرکت آب‌وفاضلاب هم بهره‌مند شویم.
 
خان‌احمدی با بیان پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان، گفت: هرچند تعداد روستاهای هدف در استان کم است، اما پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
 

[ad_2]