مبارزه با اعتیاد نیازمند همکاری هرچه بیشتر تمامی دستگاه هاست
مبارزه با اعتیاد نیازمند همکاری هرچه بیشتر تمامی دستگاه هاست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و همکاری و تعامل هرچه بیشتر تمامی دستگاه هاست، گفت: دستگاه‌های متولی و عضو ستاد مبارز با مواد مخدر شهرستان باید با جدیت بیشتر به این موضوع پرداخت کنند.

حسین قربانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، افزود: مهمترین موضوع در بحث مواد مخدر، پیشگیری و از بین بردن ریشه‌های ابتلا و آلودگی به اعتیاد در جامعه است، چراکه در مرحله درمان، کار سخت تر و هزینه ها بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یشگیری از اعتیاد می بایست به رویکردی اجتمای تبدیل شود، گفت: توجه به جمعیت جوان، برای پیشگیری از آغاز اعتیاد ضروریست؛ نباید اجازه دهیم فردی معتاد شود تا بخواهیم او را درمان کنیم.

قربانی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی  بهترین راه کنترل اعتیاد است، گفت: افزایش آگاهی، پیشگیری و تعامل اجتماعی از بهترین و موثر ترین راههای مبارزه با مواد مخدر است.

وی استفاده از همه روش‌های ممکن برای فرهنگ‌ سازی و ایجاد فضای گفتمان در این حوزه  را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان تبریز گفت: معتاد بیمار است و ما وظیفه داریم نسبت به بهبودی و اصلاح او اقدام کنیم ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که مراقبت های بعد از بهبودی بسیار مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های مسوول از موازی کاری پرهیز کرده و با تعامل و همکاری بیشتر اقدامات موثرتری در پیشگیری از اعتیاد و رفع معضلات و مشکلات موجود انجام دهند.