ماه مهر، فصل شکوفایی روح و روان دانش‌آموزان است/ بازگشایی مدارس حتما به صورت حضوری خواهد بود
ماه مهر، فصل شکوفایی روح و روان دانش‌آموزان است/ بازگشایی مدارس حتما به صورت حضوری خواهد بود

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازگشایی مدارس، فصل شکوفایی روح و روان فرزندان و شور و نشاط خانواده‌هاست، گفت: پویایی و بالندگی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در گرو حضور دانش‌آموزان در مدارس است و سال تحصیلی جدید حتما به صورت حضوری آغاز خواهد شد. عابدین خرّم در ارتباط تصویری با مدیران مدارس […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازگشایی مدارس، فصل شکوفایی روح و روان فرزندان و شور و نشاط خانواده‌هاست، گفت: پویایی و بالندگی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در گرو حضور دانش‌آموزان در مدارس است و سال تحصیلی جدید حتما به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

عابدین خرّم در ارتباط تصویری با مدیران مدارس سراسر استان در آستانه سال تحصیلی جدید، از دست‌اندرکاران و تلاشگران دستگاه تعلیم و تربیت استان قدردانی کرد و گفت: قدر و منزلت قشر عظیم فرهنگیان و معلمان عزیز را می‌دانیم و در مقابل همه کسانی که برای آموزش و تربیت فکری فرزندان ما تلاش می‌کنند ادای احترام می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس موجب دمیده شدن روحیه‌ای مضاعف در روح و جان خانواده‌ها خواهد شد، افزود: جامعه باید تحت تأثیر عشق و علاقه دانش‌آموزان برای حضور در مدارس قرار گیرد و خستگی دو سال تعطیلی مدارس تبدیل به نشاط و شور و شعف در جامعه شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همه معلمان عزیز که در ایام کرونا به‌رغم مشکلات فراوان تلاش کردند، در سال تحصیلی جدید هم با ایثار و فداکاری خود این حرکت را ادامه خواهند داد و برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان در دو سال اخیر تلاش خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: کلاس درس از چنان لطفی برخوردار است که هیچ جایگزینی برای آن متصور نیست و به همین خاطر، سال تحصیلی جدید حتما به صورت حضوری آغاز خواهد شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از معلمان خواست تا از فرصت بازگشایی مدارس برای ارتقای سطح علمی خود متناسب با نیازهای فکری و آموزشی دانش‌آموزان و ارتباط قلبی و روحی با آنان استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش در لایه‌های مختلف این مجموعه، گفت: این سند محتوای باارزشی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، مجموعه آموزش و پرورش دچار روزمرگی خواهد شد و این موضوع قابل قبول نیست.
 
خرّم با بیان اینکه خود را مکلف به اجرای عدالت آموزشی می‌دانیم، از مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش خواست تا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا تمام نقاط استان از خدمات تعلیم و تربیت برخوردار شوند.
 
 وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ما ناشی از کم‌توجهی به امر فرهنگ‌سازی است، گفت: باید با توجه به نیازمندی‌های زیست‌بوم استان، زنجیره ارتباط فکری و فرهنگی و علمی میان معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد کنیم.
 
خرّم با تأکید بر اینکه رفتار و کردار افراد جامعه متاثر از تعلیم و تربیت معلمان است، افزود: اگر خانواده‌ها احساس کنند که رفتار و کردار فرزندان آنها در مدارس به درستی شکل می‌گیرد حس همبستگی و دلبستگی عمیقی با معلمان و مجموعه آموزش و پرورش خواهند داشت.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به نگرانی جدی خانواده‌ها درخصوص سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: به فرمانداران استان ابلاغ شده است که بر این موضوع نظارت کامل داشته باشند و مدیران مدارس هم باید دقت کنند تا این موضوع سامان‌دهی شده و دچار آشفتگی نشود؛ ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا از لحاظ مالی هم فشار مضاعفی بر خانواده‌ها تحمیل نشود.
 
وی بر همکاری همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: همه مسئولان استان وظیفه دارند تا در صورت لزوم امکانات خود را برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا بتوانیم سال تحصیلی جدید را با عظمت و شکوه برگزار کنیم.
 
علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این ارتباط تصویری، گفت: سال تحصیلی جدید در بیش از ۸ هزار مدرسه و ۳۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در سراسر استان و با حضور ۳۳ هزار معلم آغاز می‌شود.
 

[ad_2]