ماجرای خاک خوردن ۸ ساله دستگاه‌های میلیاردی در بیمارستان هشترود چیست؟
ماجرای خاک خوردن ۸ ساله دستگاه‌های میلیاردی در بیمارستان هشترود چیست؟

به گزارش قلم پرس از هشترود، حجت الاسلام حسن جعفریان امام جمعه هشترود در بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) هشترود  گفت: برخی دستگاه‌های این بیمارستان از جمله دستگاه  چشم پزشکی ” فیکو ” باوجود اینکه ۸ سال پیش توسط وزارتخانه به این بیمارستان داده شده استفاده نشده و دستگاه سونوگرافی هم الان قدیمی شده و غیر […]

به گزارش قلم پرس از هشترود، حجت الاسلام حسن جعفریان امام جمعه هشترود در بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) هشترود  گفت: برخی دستگاه‌های این بیمارستان از جمله دستگاه  چشم پزشکی ” فیکو ” باوجود اینکه ۸ سال پیش توسط وزارتخانه به این بیمارستان داده شده استفاده نشده و دستگاه سونوگرافی هم الان قدیمی شده و غیر قابل استفاده است.

وی افزود: دستگاه لاپاراسکوپی هم چند سال پیش با هزینه  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خریداری شده اما بخاطر  برخی تجهیزات جانبی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان بلااستفاده است و همچنان خاک می خورد.

جعفریان گفت: قرار گرفتن این شهرستان در کنار آزاد راه پیامبر اعظم(ص) که حدود ۱۲۰ کیلومتر آن از این شهرستان می‌گذرد و همجواری نزدیک به برخی شهرها متاسفانه این بیمارستان جوابگوی این همه جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفری نیست.

وی افزود: اکثر تصادفات جاده‌ای آزاد  راه، جاده قدیم تبریز-  تهران، حوادث ریلی و بیماران شهرهای همجوار  به این بیمارستان ارجاع داده می شوند که متاسفانه به علت کمبود تجهیزات مجددا بیماران به تبریز ارجاع داده می‌شوند.

امام جمعه هشترود گفت: چرا باید سرمایه بیش از ۲.۵ میلیارد تومان تجهیزات همچنان بلا استفاده بماند و پس از چند سال از کار بیافتد.

وی از نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان هم‌انتقاد کرد و گفت: مسئولان قول خرید و نصب این دستگاه را داده‌اند اما متاسفانه این دستگاه در بیمارستان نصب نشده و بیماران مجبور به ارجاع به سایر شهرها هستند.

دستگاه فیکو جهت انجام عمل جراحی فیکو (روش استاندارد و فعلی عمل آب مروارید) مورد استفاده قرار می گیرد. یک عمل جراحی سرپایی و بدون نیاز به بخیه که با استفاده از قطره بی‌حسی انجام می‌شود و با نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داردعموماً جراح از یک دستگاه میکروسکوپ جراحی استفاده می کند تا تصویر بزرگ شده واضحی از چشم به دست آورد. دستگاه فیکو یک پروب اولتراسونیک کوچک دارد که در حدود ۴۰۰۰۰ سیکل در ثانیه نوسان می کند.
لاپاراسکوپی هم  یک روش تشخیصی و جراحی کم خطر است که با ایجاد برش های کوچکی بر روی شکم برای بررسی اندام‌های داخل آن .

در لاپاروسکوپی از ابزاری به نام لاپاراسکوپ برای دیدن اندام‌های شکمی استفاده می‌ شود. لاپاروسکوپ یک لوله بلند و نازک است که دارای دوربینی با وضوح بالا و یک لامپ کوچک در قسمت جلویی می‌باشد و هنگامی که  از طریق برش های کوچک وارد بدن می شود، تصاویر را به مانیتور ویدئویی ارسال می کند

انتهای پیام/