لزوم هم افزایی بیشتر قوای سه گانه در جهت توسعه خدمات به مردم
لزوم هم افزایی بیشتر قوای سه گانه در جهت توسعه خدمات به مردم

خبرگزاری میزان – ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه مشترک شورای قضایی استان آذربایجان غربی با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: دستگاه قضایی به منظور توسعه خدمات و انجام وظایف خود نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما است. رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از لحاظ عمرانی […]

خبرگزاری میزان – ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه مشترک شورای قضایی استان آذربایجان غربی با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: دستگاه قضایی به منظور توسعه خدمات و انجام وظایف خود نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از لحاظ عمرانی و نیروی انسانی دارای کمبود‌هایی هستیم و شما با توجه به جایگاه ویژه نمایندگی خود می‌توانید در بهبود وضعیت و رفع این کمبود‌ها به ما کمک کنید.

عتباتی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث افزایش آمار جمعیت کیفری استان آذربایجان غربی شده مشکلات معیشتی و اقتصادی است که می‌شود با گسترش خدمات گردشگری، کشاورزی و حمایت از واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال با پشتیبانی شما به بهبود معیشت مردم کمک کرد و از این طریق تا حد بسیاری از آمار کیفری زندان‌ها کاهش یابد.

وی در ادامه به برنامه اجرایی دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: برنامه اجرایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با نگاه به اسناد بالادستی بالاخص سند تحول قضایی و شرایط خاص هر حوزه قضایی تدوین و از ابتدای تیرماه به روسای دادگستری‌ها ابلاغ شده است که در به نحو احسن اجرایی کردن آن نیازمند حمایت‌های نمایندگان مجلس خصوصاً در زمینه تقنینی داریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: ما با افزایش شعبه و قاضی نمی‌توانیم پاسخگوی انبوه پرونده‌های وارده باشیم بلکه بهترین راه تقویت برنامه‌های پیشگیری و پای کار آوردن مدیران است که شما عزیزان از همه لحاظ خصوصاً با استفاده از ظرفیت قانونی نظارتی خود در این مهم نیز می‌توانید به ما کمک کنید چرا که اگر ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یابد وقت قاضی برای رسیدگی به پرونده‌های مهم و اتقان آرا افزایش یافته که نتیجه آن احقاق حق مردم و رضایت مندی عمومی است.

عتباتی در پایان به مشکل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: توجه به وضعیت معیشت کارکنان ادای و قضایی دستگاه قضایی بسیار مهم است و بهبود وضعیت معیشتی می‌تواند در بالا بردن کار آرایی آن‌ها تاثیر بگذارد، هر چند مشکلات موجود در عزم و جدیت همکاران ما در دستگاه قضایی تاثیری نداشته، ولی اگر همکاران ما و خانواده‌های آن‌ها دغدغه معیشت نداشته باشند قطعاً با فراغ بال و آرامش خیال بیشتری به خدمت رسانی به مردم شریف خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/