لزوم عملیاتی کردن سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری/ چرا شورا به اطلاعات دسترسی ندارد
لزوم عملیاتی کردن سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری/ چرا شورا به اطلاعات دسترسی ندارد

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی در جلسه شورای شهر تبریز در خصوص عملیاتی کردن سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری اظهار کرد: سامانه شفافیت اگر اجرایی شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه جلسه گفت: شیوه نامه شفافیت مدیریت شهری که در دوره […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی در جلسه شورای شهر تبریز در خصوص عملیاتی کردن سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری اظهار کرد: سامانه شفافیت اگر اجرایی شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه جلسه گفت: شیوه نامه شفافیت مدیریت شهری که در دوره قبلی تدوین شده یک نقصی دارد؛ اینکه ریاست کمیته مشخص نیست بر عهده چه کسی است.

وی ادامه داد: ما در بدو تشکیل این کمیته، اعلام کردیم که رئیس سامانه شفافیت یکی از اعضای شورا باشد، ولی در عمل یکی از مدیران شهرداری را قرار دادند.

غفوری گفت: تا به امروز جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده است، اگر بتوانیم مصوبه‌ای برای تعیین رئیس این کمیته داشته باشیم، کارها بهتر پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه اولین کار ما نظارت است، ادامه داد: شهردار سابق مدعی بود که ما هیچ بدهی نگذاشتیم بماند اما یک نمونه این بدهی در جلسه گذشته مطرح شد.

غفوری ادامه داد: یک سازوکاری تعریف کنیم برای رد و تحویل مدیریت شهری که بدانیم چه چیزی را تحویل می‌گیریم و چه چیزی را تحویل می‌دهیم.

روح الله دهقان نژاد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این راستا بیان کرد: سامانه‌های شفافیت در حال بارگذاری است و با عملکرد خوبی پیش می‌رود، اما بعضا عدم همکاری در این راستا مشاهده می‌شود.

دهقان‌نژاد اظهار کرد: به هنگام راه‌اندازی این سامانه گفته بودیم اول شورای شهر اطلاعات خود را وارد کند که تا به امروز نتوانستیم بحث مالی خود را وارد کنیم.

سیدکاظم زعفرانچیلر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: برای سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری شهرداری تبریز زمان‌بندی تعیین کنیم.

وی ادامه داد: چطور است که یک کارمند شهرداری به تمام اطلاعات دسترسی دارد و ما ۱۳ نفر نباید به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم؟

زعفرانچیلر در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ما چگونه قرار است، نظارت کنیم وقتی هیچ دسترسی به اطلاعات نداریم؟

انتهای پیام/