لزوم راه‌اندازی خانه‌ سرمایه‌گذار در تبریز
لزوم راه‌اندازی خانه‌ سرمایه‌گذار در تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدکاظم زعفرانچیلر امروز چهارشنبه در هجدهمین جلسه‌ کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و‌ بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: بحث تشکیل خانه‌ی سرمایه‌گذار که قبلا هم مطرح کرده بودیم بهتر است به مرحله‌ی اجرایی برسد چراکه ما هیچگونه بانک اطلاعاتی در حوزه سرمایه‌گذاری نداریم. وی در ادامه بیان کرد: منظور […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدکاظم زعفرانچیلر امروز چهارشنبه در هجدهمین جلسه‌ کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و‌ بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: بحث تشکیل خانه‌ی سرمایه‌گذار که قبلا هم مطرح کرده بودیم بهتر است به مرحله‌ی اجرایی برسد چراکه ما هیچگونه بانک اطلاعاتی در حوزه سرمایه‌گذاری نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: منظور از خانه‌ سرمایه گذار یعنی خانه‌ای که اتاق فکر برای سرمایه‌گذاری باشد و چند نفر از اعضا در راس بوده و به صورت زنجیره‌وار این تشکل را گسترش دهند تا سرمایه‌گذاران شهر احصا شده و رتبه‌بندی شوند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز ابراز کرد: باید ابتدا چالش‌ها و موانع سرمایه‌گذاری بررسی شده و سپس در راستای تاسیس خانه‌سرمایه‌گذار اقداماتی ترتیب داده شود.

علی نوای‌باغبان، نائب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: باید‌ها، نبایدها و چارچوب قانونی‌ تاسیس‌ خانه سرمایه‌گذار باید از طرف سیستم تعریف شده و سپس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: طرح تاسیس خانه‌ سرمایه‌گذار ایده‌ای پسندیده است ولی باید  مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار گرفته و سپس در صحن شورای شهر مطرح شود.

در ادامه‌ هجدهمین جلسه‌ی کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و‌ بهبود فضای کسب و کار، شیوه‌نامه‌ سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

سیدکاظم زعفرانچیلر در این خصوص اظهار کرد: شیوه نامه‌ موجود به اکثر کلانشهرهای کشور نیز ابلاغ شده، بر همین اساس ما هم می‌توانیم با بررسی و مطالعه این شیوه‌نامه و تغییراتی که کلانشهرها در آن اعمال کرده‌اند، تغییراتی بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار سه موضوع مجزا از هم بوده که باید هر کدام جداگانه مورد بحث و تحقیق قرار گیرد، نیاز است تا در هریک از حوزه‌ها چند کارشناس متخصص تمامی مسائل را مطالعه و مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرمی برای اطلاعات اولیه سرمایه گذاران تهیه کردیم تا پلتفرم‌ها و پروپوزال‌های خود را طبق آن نوشته و به ما ارائه دهند.

انتهای پیام/