لزوم تدوین برنامه‌ای جامع در خصوص ضوابط حفاظت از بناهای تاریخی
لزوم تدوین برنامه‌ای جامع در خصوص ضوابط حفاظت از بناهای تاریخی
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با تاکید بر تدوین برنامه‌ای جامع در خصوص ضوابط حفاظت از تک بناها و بافت تاریخی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی در حوزه کاری خود هستند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بابک محبوب علیلو در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای هیئت‌مدیره انجمن حامیان میراث‌فرهنگی استان با تأکید به لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در صیانت و حفاظت از مواریث تاریخی، اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی مملو از مواریث تاریخی و فرهنگی فاخر است و صیانت از آن‌ها وظیفه‌ای عمومی محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در راستای انتقال این میراث به نسل های آینده موظف هستیم، لذا تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی در حوزه کاری خود هستند.
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی افزود: بخش بزرگی از صنعت گردشگری استان مبتنی بر تاریخ و فرهنگ آن بوده و مدیریت شهری باید ضمن همسویی با قانون، در زمینه صیانت و حفاطت از این داشته ها اقدام کند.
وی با تاکید بر تدوین برنامه‌ای جامع در خصوص ضوابط حفاظت از تک بناها و بافت تاریخی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های انجمن حامیان میراث فرهنگی استان در خصوص تعرض به بافت تاریخی با توجه به حساسیت و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی موضوع باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/