قیمت ۳۰  تا ۳۸ میلیون ریالی پروازهای نجف و بغداد با دستور وزیر راه برای ایرلاین‌های داخلی/ ایرلاین‌های خارجی و قیمت‌های نجومی
قیمت ۳۰  تا ۳۸ میلیون ریالی پروازهای نجف و بغداد با دستور وزیر راه برای ایرلاین‌های داخلی/ ایرلاین‌های خارجی و قیمت‌های نجومی

[ad_1] مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت‌های نجومی که در مراکز عرضه بلیت‌های هوایی به مقصد نجف ارائه می شود مربوط به پرواز ایرلاین‌های خارجی است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، قطعا این روزها خیلی ها حال و هوایی کربلا و سفر به کشور عراق را در سر دارند که در این میان مشتاقان […]

[ad_1]


مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت‌های نجومی که در مراکز عرضه بلیت‌های هوایی به مقصد نجف ارائه می شود مربوط به پرواز ایرلاین‌های خارجی است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، قطعا این روزها خیلی ها حال و هوایی کربلا و سفر به کشور عراق را در سر دارند که در این میان مشتاقان زیادی خود را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی رسانده یا قصد حضور در این مقاصد را دارند اما آنچه در وانفسای این سفر معنوی مورد سئوال اکثر زوار و هموطنان است قیمت های سرسام آور بلیت مسیرهای هوایی منتهی به کشور عراق است.

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: از چند روز پیش با مراجعه به سایت‌های عرضه کننده بلیت هواپیما، رقم‌های ۱۱۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال را می شد مشاهده کرد اما این رقم دیروز حتی به ۲۸۰ میلیون و بالاتر هم رسید.

وی به دنبال پیگیری خبرنگاراندر تبریز در این باره گفت: قیمت‌های نجومی که در مراکز عرضه بلیت‌های هوایی به مقصد نجف ارائه می شود مربوط به پرواز ایرلاین‌های خارجی است.

حسین مذنب افزود: پرواز شرکت‌های خارجی که بر مبنای رقابت پذیری در کشور فعالیت می‌کنند قابل قیمت گذاری نبوده و نرخ آنها بر مبنای عرضه و تقاضا تعریف می‌شود.

وی دلیلی نیز برای این تفاوت قیمت ارائه کرد و گفت: باتوجه به اینکه ایرلاین‌های خارجی نمی‌توانند مستقیم از کشوری که اقدام به پذیرش مسافر کرده‌اند به کشور مقصد مسافران سفر داشته باشند بنابراین مجبور به انجام پروازی به کشور خود هستند تا مجوز ورود به کشور ثالث را دریافت کنند و در واقع با سفر دوم اقدام به انتقال مسافران به مقصد نهایی می‌کنند که به تبع انجام دو پرواز برای رسیدن به مقصد نهایی مسافران، بار هزینه‌ای معادل دو سفر را بدنبال دارد.

مذنب از همکاری ایرلاین های خارجی با ایران در انتقال زوار بین ایران و عراق طی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این مورد از جمله دو ایرلاین از کشور عراق با ما همکاری تاثیرگذاری دارند.

قیمت ۳۰  تا ۳۸ میلیون ریالی پروازهای نجف و بغداد با دستور وزیر راه برای ایرلاین‌های داخلی

این مقام وزارت راه و شهرسازی  در عین حال به دستور ویژه وزیر راه درباره نرخ پرواز ایرلاین‌های داخلی اشاره و تاکید کرد: بنا به دستور وزیر راه قیمت تعیین شده برای شرکت‌های داخلی جهت حمل و نقل مسافرین عراق برای اربعین در مسیرهای پروازی از تمام شهرها بین  ۳۰ تا ۳۸ میلیون ریال بوده بطوری که رقم ۳۰ میلیون ریالی برای تمام شهر به جز شهرهای مشهد، زاهدان، یزد و کرمان که معادل ۳۸ میلیون ریال در نظر گرفته شده و تخطی از این ارقام پیگردهای قانونی برای ایرلان‌ها در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴
عبدالهی


[ad_2]