قلع و قمع ۳۵۰ فقره ویلاسازی در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی
قلع و قمع ۳۵۰ فقره ویلاسازی در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

[ad_1] فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از قلع و قمع ۳۵۰ فقره از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این استان از ابتدای سال‌جاری خبر داد. به گزارش قلم پرس،از بستان‌‍آباد، شهریار کاظم پور امروز در حاشیه اجرای حکم قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه حصارکشی و ویلاهای در حال ساخت در […]

[ad_1]


فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از قلع و قمع ۳۵۰ فقره از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این استان از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از بستان‌‍آباد، شهریار کاظم پور امروز در حاشیه اجرای حکم قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه حصارکشی و ویلاهای در حال ساخت در منطقه سعید آباد شهرستان بستان آباد در حوالی مجتمع خدماتی و رفاهی شهید کاظم نژاد و ۱۰۰ قطعه در قم تپه شهرستان شبستر که مجموعا منجر به آزادسازی ۱۷ هکتار  اراضی کشاورزی شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربریهای غیرمجاز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد ۳۵۰ مورد احکام جدید قضایی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و ۵۰ مورد احکام قضایی معوق گذشته در جهت حفظ اراضی زراعی اجرا شده است که به آزادسازی حدود ۶۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان منجر گشته است.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع می باشد ادامه داد: برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه می باشد.

وی گفت: از مردم شریف استان درخواست می کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را یاری نمایند.

کاظم پور افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است و همچنین ثبت گزارش تغییر کاربری غیرمجاز توسط شهروندان از طریق سامانه www.cms.laoi.ir  امکان پذیر است.

انتهای پیام/

 

 


[ad_2]