فیبر نوری لازمه شهر هوشمند است
فیبر نوری لازمه شهر هوشمند است

[ad_1] مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: لازمه شهر هوشمند و خدماتی که در این بستر باید به شهروندان داده شود، فیبر نوری است. به گزارش قلم پرس، محمدرضا کاظمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تاکید و توجه شهردار تبریز بر انجام فیبر نوری، اظهار کرد: متاسفانه […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: لازمه شهر هوشمند و خدماتی که در این بستر باید به شهروندان داده شود، فیبر نوری است.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا کاظمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تاکید و توجه شهردار تبریز بر انجام فیبر نوری، اظهار کرد: متاسفانه شهر تبریز در خصوص انجام فیبر نوری پیشرفت چندانی نداشته است و این در حالی بوده که دیگر شهرها موفقیت‌هایی در این زمینه دارند.

وی افزود: طرح فیبر نوری تبریز از سمت شمال به جنوب و غرب به شرق بوده و ۲۵۷ کیلومتر حفاری و کانال گذاری و ۱۶۰ کیلومتر نیز شوتینگ فیبر نوری است.

کاظمی ادامه داد: بر همین اساس فراخوانی صادر شده تا پیشنهادهای ارائه شده در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه گیری شود. با برگزاری جلسه ای در این خصوص از همه شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده‌ایم و در نهایت با چند شرکت به توافق رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با بیان اینکه مالکیت طرح با شهرداری است، خاطرنشان کرد: در این طرح، یک کانال هفت راهه و ۴۸ کد مخابراتی در نظر گرفته ایم که همه این هفت راه را اشغال نمی‌کند و بر همین اساس شرکت‌ها می‌توانند برای بهره‌برداری حضور داشته باشند.

[ad_2]