فنی و حرفه‌ای‌ ترین تیم قهرمان فوتسال المپیاد  شد
فنی و حرفه‌ای‌ ترین تیم قهرمان فوتسال المپیاد  شد

[ad_1] تیم فوتسال فنی و حرفه ای ترین مازندران به مقام قهرمانی المپیاد دانشجویی دختران کشور در تبریز دست یافت. به گزارش واحد خبری رسانه المپیاد پانزدهم، رقابت‌های فوتسال دختران از شیرین‌ترین با قهرمانی تیم مازندرانی و نایب قهرمانی دانشگاه تبریز خاتمه یافت. در این مسابقات تیم‌ دانشگاه‌های تبریز، تهران، اراک، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، […]

[ad_1]


تیم فوتسال فنی و حرفه ای ترین مازندران به مقام قهرمانی المپیاد دانشجویی دختران کشور در تبریز دست یافت.

به گزارش واحد خبری رسانه المپیاد پانزدهم، رقابت‌های فوتسال دختران از شیرین‌ترین با قهرمانی تیم مازندرانی و نایب قهرمانی دانشگاه تبریز خاتمه یافت.

در این مسابقات تیم‌ دانشگاه‌های تبریز، تهران، اراک، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، شهید چمران اهواز، سیستان و بلوچستان، علمی کاربردی تبریز، شیراز، ایلام، فنی و حرفه‌ای مازندران و صنعتی اصفهان به رقابت پرداختند.

در گروه A، دانشگاه‌های تهران، تبریز و اراک به رقابت پرداختند که دانشگاه‌های تبریز، تهران و اراک به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه B، دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علامه طباطبایی تهران و سیستان و بلوچستان حضور داشتند که به ترتیب دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران، شهید چمران اهواز و سیستان و بلوچستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه C، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علمی کاربردی تبریز و شیراز رقابت کردند که دانشگاه‌های فردوسی‌ مشهد، شیراز و علمی کاربردی تبریز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه D، دانشگاه‌های ایلام، فنی و حرفه‌ای مازندران و صنعتی اصفهان حضور داشتند که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مازندران، ایلام و صنعتی اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این گروه را به دست آوردند.

در دور حذفی این مسابقات نیز دانشگاه تبریز با ایلام، علامه طباطبایی تهران با شیراز، شهید چمران اهواز با فردوسی مشهد و تهران با فنی و حرفه‌ای مازندران به رقابت پرداخته و به مرحله‌ی بعدی صعود کردند.

در دور نیمه نهایی، دانشگاه‌ ایلام با شهید چمران اهواز، دانشگاه شیراز با تهران، تبریز با مشهد و علامه طباطبایی تهران با فنی و حرفه‌ای مازندران رقابت کردند که دانشگاه‌های ایلام، شیراز، تبریز و فنی و حرفه‌ای مازندران پیروز میدان شدند.

در آخرین و حساس‌ترین روز، دانشگاه شیراز با ایلام، فردوسی مشهد با علامه طباطبایی تهران و تبریز با فنی و حرفه‌ای مازندران رقابت کردند که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مازندران، تبریز، علامه طباطبایی تهران، فردوسی مشهد، شیراز و ایلام به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.
بازی فوتسال المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور می‌توان گفت از بی‌حاشیه‌ترین و سالم‌ترین مسابقات این دوره بود که خوشبختانه اتفاق خاصی نیافتاد اما در این میان چند رخداد بود که توجه همه را به خود جلب کرد؛
حذف تیم فوتسال تهران شگفتی مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی بود که این تیم با قرار گرفتن در رده هشتم، امتیازی برای دانشگاه تهران کسب نکرد.
مورد بعدی که اشک را در چشمان تبریزی‌ها جمع کرد، باخت غیر منتظره تیم تبریز پس از چندین پیروزی افتخارآفرین بود؛ روز نهایی مسابقات همه در انتظار پیروزی اما تیم تبریز باخت. البته مربی دانشگاه تبریز دلیل این باخت را، از دست دادن انگیزه این تیم به دلیل وجود بازیکنان لیگ و تیم ملی در تیم فنی و حرفه‌ای مازندران بیان کردند.

از هرچه که بگذریم، هواداران تبریزی حرف نداشتند و در طول این یک هفته، جانانه تیم دانشگاه تبریز را تشویق کردند و با شعار « تبریز شیره» و « یاللا، یاللا، گل ایستیروخ یاللا» تیم خود را تشویق کرده و امید می‌دادند حتی در آخرین روز که دانشگاه تبریز دوم شد، باز هم ناامید نشده و طرفداری این تیم را می‌کردند؛ البته مربی فوتسال تبریز، فرناز جنانی، جای خاصی در میان تبریزی‌ها داشت و در اختتامیه المپیاد نیز همه به افتخارئ وی از جای برخاستند و تشویق کردند.

رقابت‌های فوتسال پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختران کشور در بالاترین سطح برگزار شد و چندین بازیکن لیگ برتر و البته یک بازیکن تیم ملی که از تیم فنی و حرفه‌ای مازندران بود در این مسابقات حضور داشتند و این بازیکن تیم ملی در اواخر بازی به المپیاد پیوست.

اختتامیه رقابت‌های پانزدهمین المپیاد فوتسال دانشجویان دختر کشور با حضور دکتر حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و دکتر مهتا اسکندرنژاد، رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز برگزار شد، و تیم‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران، تبریز و علامه طباطبایی تهران در سکوهای اول تا سوم ایستادند و مدال‌های قهرمانی را بر گردن انداختند.

در پایان مسابقات نیز سرپرست فنی تیم فوتسال بازیکنان برتر مسابقه را اعلام کرد؛
الناز عبدالهی با ۱۱ گل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران و مینا گودرزی با ۱۱ گل از دانشگاه علامه طباطبایی تهران، خانم گل این دوره از مسابقات بودند، رقیه علیزاده از دانشگاه تبریز و ریحانه فتحه از دانشگاه شیراز بهترین دروازه‌بان‌ها اعلام شدند همچنین مارال ترکمان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران بهترین بازیکن معرفی شد.

حدیثه حمزوی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه فردوسی مشهد نیز به ترتیب بازیکن و تیم اخلاق این دوره بودند.

رقابت‌های فوتسال دختران پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های خود روز شنبه، ۲۵ تیر ماه، خاتمه یافت و خاطرات به یاد ماندنی از خود بر جای گذاشت که در پایان باید از تمامی دست اندرکاران این رقابت‌ها به‌ویژه مهناز امیر شقاقی، رئیس انجمن فوتسال وزارت علوم، سرپرست فنی و دبیر انجمن تشکر و قدردانی کرد.

رده بندی مسابقات:

مقام اول: فنی و حرفه ای مازندران
مقام دوم: دانشگاه تبریز
مقام سوم: علامه طباطبایی

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]