فرمانده تروریست‌های سنتکام:‌ به زودی عراق را ترک نخواهیم کرد
فرمانده تروریست‌های سنتکام:‌ به زودی عراق را ترک نخواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، شامگاه (پنجشنبه)، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «الحره» به موضوعات مختلفی از جمله حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پرداخت. فرمانده سنتکام در این خصوص مدعی شد:‌ «ما به درخواست دولت عراق در این کشور هستیم و به جنگ علیه داعش […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، شامگاه (پنجشنبه)، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «الحره» به موضوعات مختلفی از جمله حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پرداخت.

فرمانده سنتکام در این خصوص مدعی شد:‌ «ما به درخواست دولت عراق در این کشور هستیم و به جنگ علیه داعش با همکاری ائتلاف [بین‌الملی] ادامه می‌دهیم. این نبرد تمام نشده است».

کنت مک کنزی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تمجید از ارتش عراق همچنین اظهار داشت: «عراقی‌ها خودشان می‌جنگند. مأموریت ما از جنگ مستقیم به حمایت بیشتر و آموزش آن‌ها تبدیل شده است».

مک کنزی درباره آینده حضور نیروهای عراق نیز گفت که این مسئله «از راه مذاکرات با دولت عراق» مشخص خواهد شد و «فکر می‌کنم که ما به زودی عراق را ترک نخواهیم کرد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا  در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

در عین حال، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز پیش از این به اظهارات مک کنزی درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق واکنش نشان داده بود و در این خصوص گفته بود: «آمریکایی‌ها یکی‌ پس از دیگری دلیل می‌آورند که [استفاده] از زبان گفت‌و‌گو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه برای بیرون راندن آن‌هاست» (جزئیات بیشتر).

علی‌رغم آنکه واشنگتن پس از گذشت حدود یک سال و نیم از تصویب طرح پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق تخطی کرده است، فرمانده ترویست‌های این کشور در منطقه آنچه را که بازوهای ایران در منطقه خواند، عامل نقض حاکمیت عراق قلمداد کرد و ضمن اشاره به درگیری با آن‌ها، گفت که سنتکام اقدامات لازم برای محافظت از نیروهای خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/م