فارس من/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار ساختمان پنج طبقه در تبریز
فارس من/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار ساختمان پنج طبقه در تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، بابک محبوب علیلو در خصوص حادثه انفجار و فرونشست ساختمانی در کوی بهشتی خیابان عباسی تبریز  اظهار داشت: به دنبال حادثه فرونشست ساختمان ۵ طبقه در تبریز پس از تحقیقات اولیه و به منظور ادامه روند رسیدگی پرونده قضایی تشکیل شده است. وی افزود: طی انفجار ساختمان پنج طبقه […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، بابک محبوب علیلو در خصوص حادثه انفجار و فرونشست ساختمانی در کوی بهشتی خیابان عباسی تبریز  اظهار داشت: به دنبال حادثه فرونشست ساختمان ۵ طبقه در تبریز پس از تحقیقات اولیه و به منظور ادامه روند رسیدگی پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: طی انفجار ساختمان پنج طبقه فرونشسته و به طور کلی تخریب شده و ۵ نفر فوت و ۱۵ نفر دیگر مصدوم شده اند.

دادستان مرکز استان آذربایجان ‌شرقی افزود: از اولین ساعات وقوع حادثه، به همراه مسئولان استانی در محل حاضر بوده و دستورات لازم صادر شده و ضمن عیادت، روند درمان و مداوای پیگیری شد و اقدام‌های لازم برای مساعدت در حل مشکلات ساکنین انجام شده است.

۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در تبریز/ زایش واحدهای مسکونی غیرمجاز

شهردار تبریز از وجود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمجاز و غیرمقاوم در شهر این شهر خبر داد.

عباس رنجبر در حاشیه بازدید از کشتارگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: معضل ساخت و ساز غیرمجاز و بناهای غیر ایمن در این شهر گسترده بوده و توجه دولت را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه حادثه اخیر در تبریز ضرورت بیش از پیش به اهمیت ایمنی در ساخت و ساز را نشان داد و افزود: آئین‌نامه‌های ایمنی ساختمان از سال ۱۳۷۶ در تبریز اجرایی شده است. باوجود همه سختگیری‌ها باز هم ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز ادامه دارد و در حال حاضر حدود۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم  و غیرمجاز در تبریز وجود دارد.

رنجبر ادامه داد: در سال‌های اخیر با پدیده ساخت و ساز غیرمجاز واحدهای مسکونی یک طبقه‌ای روبه‌رو بودیم اما اخیرا ساخت و سازهای طبقه‌ای انجام می‌شود و برخی شهروندان بر روی سقف خانه اقدام به احداث خانه می‌کنند ‌که خطرات بیشتری دارد.

وی بیان کرد: چون این خانه‌ها اغلب از کمیسیون ماده ۱۰۰ مجوز دارند، ورود به این خانه‌ها زمان‌بر و مشکلات قانونی دارد  و تا زمان اخذ مجوز ورود، احداث غیرمجاز انجام شده است.

شهردار تبریز متذکر شد: همکاران خود در شهرداری را تحت فشار خواهیم گذاشت تا نظارت بیشتری بر ساخت و سازها انجام  دهند و در همین زمینه قرارگاه اقدام تشکیل می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: تشکیل این قرارگاه در قالب لایحه‌ای به شورای شهر پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین موضوع همراهی شهروندان و توجه به ایمنی خودشان در رعایت ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که شهروندان همراهی لازم را نداشته باشند، امکان مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز وجود ندارد.

مخاطبین «فارس من» با ثبت کمپینی دغدغه‌ای خود مبنی بر «درخواست برخورد قاطع با متخلفان ساخت‌وساز» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.