علت خلع ید از پیمانکار بیمارستان سهند
علت خلع ید از پیمانکار بیمارستان سهند

[ad_1] سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند از خلع ید پیمانکار بیمارستان سهند خبر داد. غلامرضا اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگاراندر تبریز اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی متولی ۲۲ شهر در سطح کشور از جمله شهر جدید سهند است و آماده‌سازی و ساخت شهرهای جدید برای […]

[ad_1]


سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند از خلع ید پیمانکار بیمارستان سهند خبر داد.

غلامرضا اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگاراندر تبریز اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی متولی ۲۲ شهر در سطح کشور از جمله شهر جدید سهند است و آماده‌سازی و ساخت شهرهای جدید برای پذیرش سرریز جمعیت شهرهای بزرگ را بر عهده دارد.

وی، ماموریت فعلی شرکت عمران شهر جدید سهند را ساخت و ساز عمده مساکن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: این مأموریت با همراهی ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال انجام بوده و سهم شهر جدید سهند از گام اول عملیات اجرایی این نهضت  ۱۰ درصد کل کشور تعیین شده که عدد بسیار بالایی است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی این شهر را از دیگر وظایف شرکت برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم پرداختن به پیوست اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید از جمله مسائل زیستی انسانی، اسلامی، فرهنگی و مذهبی به عنوان محور فعالیت‌های دولت انقلابی محسوب می‌شود و بر همین اساس به دنبال توسعه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این مهم در شهر جدید سهند هستیم.

وی با اشاره به مذاکره با پیمانکاران برای احداث پل‌های هوایی شهر جدید سهند اذعان داشت: این پل‌ها در نقاط حادثه‌خیز در حد فاصل میدان شهید باکری تا فلکه معلم احداث خواهند شد و تلاش می‌کنیم پل‌های احداثی مکانیزه و برای معلولان نیز مناسب‌سازی شود.

اقبالی به وضعیت بیمارستان شهر جدید سهند نیز اشاره و تصریح کرد: این پروژه از مهم‌ترین چالش‌ها و البته نیازهای اساسی این شهر است که در دوره‌های قبلی مدیریتی تیمی به نام خیریه برای ساخت آن اعلام آمادگی و اقدام کرده بود و بر همین اساس زمینی به مساحت بیش از سه هکتار تقریبا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده شده بود اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته موفق به پای کار آوردن آنها نشدیم.

وی یادآور شد: بعدها مشخص شد که این افراد به ظاهر خیر بر خلاف ادعای قبلی تمایل به ساخت بیمارستان خصوصی دارند و حتی در یکی از بنگاه‌های تبریز نیز برای معامله به عنوان مالک زمین بیمارستان با ۲۰ میلیارد تومان اقدام کرده بودند و به همین دلیل پس از دو ماه کار حقوقی موفق به خلع ید آنها از پروژه بیمارستان سهند شدیم.

 سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: از هفته قبل مذاکرات با شرکت دیگری برای عقد قرارداد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی خصوصی با تعرفه دولتی شروع شده و علاوه بر آن ساخت یک بیمارستان پلی کلینیک نیز  در مرحله ترک تشریفات و مذاکره است و البته آماده ساخت بیمارستان شهر جدید سهند با همکاری تأمین اجتماعی نیز بودیم که پیش از این به دلیل برنامه‌ریزی این سازمان برای ساخت بیمارستان سوم خود در خاوران ممکن نشد و اکنون با خلع ید از پیمانکار قبلی آمادگی خود را برای همکاری و ارائه زمین رایگان به تامین اجتماعی برای ساخت بیمارستان دولتی اعلام می‌کنیم.

مطالبه ۴.۵ میلیاردی بهره‌بردار آزادراه تبریز-سهند برای حذف یک ماهه عوارض

اقبالی در خصوص انتقادها در مورد وضعیت آزادراه تبریز – سهند و عوارضی این مسیر نیز اظهار داشت: شرکت بهره‌بردار تنها برای تعطیلی یک ماهه عوارض این آزادراه صورت وضعیتی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت عمران ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش به سرانجام رسیده، متذکر شد: هر چند این معضل میراث دولت قبلی است و در آن زمان همه اقدامات بر این اساس بوده که روبان افتتاح به دست مسؤولان وقت بریده شود، اما تمام مسؤولان استانی تلاش می‌کنند تا سرمایه و سود سرمایه‌گذار یا به صورت نقد یا تهاتری به وی بازگردانده شود تا پس از آن زمینه برای حذف دائمی عوارض آزادراه تبریز – سهند فراهم گردد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند تصریح کرد: شهروندان سهندی باید تا آن زمان پرداخت نصف عوارض را تحمل کنند و ما نیز به دنبال افزایش سهم آورده دولتی در مقابل سهم سرمایه‌گذار از طریق اقداماتی چون نصب تابلوها و روشنایی هستیم  و در مورد تحویل ناقص این آزادراه با وجود عدم انجام تعهدات پیمانکار و تمام مباحث و مواردی که در این خصوص مطرح می‌شود نیز پیگیری‌هایی در دست انجام است.

وی ادامه داد: پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی پنج کیلومتر اول از سمت سهند به تبریز خلع ید شده و فرآیند فراخوان و مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید صورت گرفته و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و سعی می‌کنیم با تسریع این روند تکمیل روشنایی ۵۰ درصدی آزادراه تبریز – سهند  را تا هفته دولت به نتیجه برسانیم.

اقبالی در مورد مشکل نبود دوربرگردان در این آزادراه نیز بیان داشت: طرح شبدری دوربرگردان در فاصله چهار کیلومتر از تبریز به سمت سهند با مسئولیت پارک علم و فناوری جز مصوبات سفر استانی رئیس جمهور با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است که به احتمال زیاد عملیات اجرایی آن نیز به شرکت عمران واگذار خواهد شد و در سمت سهند به تبریز نیز طرح شبدری دیگری را در همان فاصله چهار کیلومتری از سهند در حال اجرا هستیم و تلاش می کنیم جز طرح‌های افتتاحی هفته دولت باشد.

وی در مورد تحقق شعار شهر دانشگاهی و اشتغال‌زا که برای ساخت شهر جدید سهند مطرح شده، اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور در این شهر دایر و در سطح بالای علمی فعال است و در زمینه اشتغال‌زایی نیز  بخش اشتغال و ایده‌پردازی را با هدف خروج شهر از حالت خوابگاهی و تبدیل شدن به شهری مستقل از تبریز به لحاظ اشتغال در شرکت عمران راه اندازی شده است.

انتهای پیام/س


[ad_2]