عدم ارتباط با مردم موجب ایجاد چندقطبی و احساس طردشدگی می‌شود
عدم ارتباط با مردم موجب ایجاد چندقطبی و احساس طردشدگی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی ، ارتباط بی‌واسطه بین مردم و حاکمیت، شفافیت، پاسخ‌گویی و مسئولیت پذیری و ایجاد وحدت یکپارچگی ملی را از مهم‌ترین اهداف سند تحول دولت مردمی برشمرد و گفت: عدم ارتباط با اقشار مختلف جامعه موجب ایجاد چندقطبی و احساس طردشدگی می‌شود که برخی از مصادیق آن را در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  عابدین خرّم ظهر امروز در همایش استانی “حکمرانی متعالی” در تبریز، آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های محوری در حوزه حکمرانی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همه‌ساله مطالبی را درخصوص سابقه تبریز و مردمان آذربایجان مطرح می‌کنند که نشان از نقش تاثیرگذار تمدنی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این دیار و بزرگان آن است.

وی با بیان اینکه حکمرانی در مکتب غربی و توحیدی دو مقوله کاملا متفاوت است، افزود: رهبر انقلاب هم تاکید کرده‌اند که الگوی پیشرفت غربی یک الگوی ناموفق است، زیرا در عین حال که ثروت و قدرت تولید کرده، اما بشریت را دچار یک فاجعه عمیق و از مسیر انسانیت خارج کرده است.

خرّم با اشاره به اینکه در حکمرانی اسلامی، اندیشه متعالی وحیانی و قرآنی جاری است، گفت: در حکمرانی اسلامی ارزش های معنوی بر مسائل مادی مقدم است؛ در این مکتب، هر سیاستی که به آبادانی و بهبود معیشت دنیوی بینجامد مورد تایید و تکریم، اما اگر به ارزش‌های معنوی و فرهنگی آسیب برساند مردود است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: البته در حکمرانی اسلامی، استفاده از برخی اصول حکمرانی غربی مانند قانون‌مداری، شفافیت، مشارکت و کارآیی، نه‌تنها اشکالی ندارد، بلکه ضروری است و باید در راستای تحکیم حکمرانی مطلوب از آنها بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به شاخص‌های حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، بر تبیین و تثبیت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تاکید شده و ما در مرحله جدید انقلاب، به دنبال برکاتی هستیم که می‌تواند تداوم انقلاب اسلامی و حکمرانی اسلامی را نه‌تنها در ایران، بلکه جهان اسلام نهادینه کند.

خرّم اظهار داشت: نظریه مردم‌سالاری دینی، ثبات امنیت، علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی به‌عنوان موتور پیشران کشور، ارتقای مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی، ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در توزیع امکانات عمومی کشور، توجه به افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در حکمرانی و ایستادگی روزافزون در مقابل زورگویان و مستکبران جهان از مهم‌ترین عوامل اثبات حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب است.

وی همچنین توسعه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان و سطح زندگی را از دیگر مولفه‌های حکمرانی مطلوب در بیانیه گام دوم برشمرد و گفت: این مولفه‌ها برای جامعه‌ای که می‌خواهد با عقلانیت و عدالت و مردم‌باوری حرکت کند سیاست راهبردی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سند تحول دولت مردمی، گفت: شاخص‌های حکمرانی مطلوب در این سند مورد تاکید قرار گرفته و تحقق این شاخص‌ها نیازمند ترسیم چارچوب‌های نظری از سوی اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه است.

وی، ارتباط بی‌واسطه بین مردم و حاکمیت، شفافیت، پاسخ‌گویی و مسئولیت پذیری و ایجاد وحدت یکپارچگی ملی را از مهم‌ترین اهداف سند تحول دولت مردمی برشمرد و گفت: عدم ارتباط با اقشار مختلف جامعه موجب ایجاد چندقطبی و احساس طردشدگی می‌شود که برخی از مصادیق آن را در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم.

خرّم با بیان اینکه برای تربیت افراد و نسل برجسته به انسان‌های تراز انقلاب مانند شهید سلیمانی به شدت نیاز داریم، افزود: شهید سلیمانی دانش‌آموخته مکتب انقلاب بود و اندیشه‌های بلند دینی و اسلامی را در تمام کلمات و حرکات خود نهادینه کرده بود.

انتهای پیام/