ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان دیدار کرد
ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان دیدار کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی در بیشکک پایتخت قرقیزستان به سر می‌برد، صبح امروز (سه‌شنبه) با «روسلان کازاکبایف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در این دیدار ضمن ابراز خرسندی […]

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی در بیشکک پایتخت قرقیزستان به سر می‌برد، صبح امروز (سه‌شنبه) با «روسلان کازاکبایف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در قرقیزستان از مهمان‌نوازی دولت و مردم این کشور قدردانی کرد و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را به دولت و مردم قرقیزستان تبریک گفت.

 

 

وی افزود: بسیار خوشحالم که امروز در بیشکک هستم و این فرصت برای من ایجاد شده که در آغاز دولت جدید با شما گفت‌وگو کرده و بر اهمیت روابط قرقیزستان با ایران تأکید کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه روابط عمیق و تاریخی فرهنگی و تمدنی بین مردم ما و مردم این منطقه به صورت کلی وجود دارد، از سفر منطقه‌ای به چهار کشور آسیای میانه و همچنین سفری که به تاجیکستان داشت، ابراز خرسندی کرد.

ظریف با بیان اینکه ما منافع مشترک و تهدیدهای مشترکی داریم، تهدیدهای مشترک را ناامنی و بی ثباتی در افغانستان و گسترش افراط گرایی و تروریسم عنوان کرد و افزود: منافع مشترک ما امکان بهره‌برداری از شرایط منطقه برای گسترش توسعه اقتصادی و دسترسی شما به آب‌های بین‌المللی و ترانزیت است.

 

 

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این سفری به ازبکستان داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی قرار است در ادامه این سفر به قزاقستان و ترکمنستان سفر کند. وزیر امور خارجه در هفته‌ای که گذشت نیز سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و در نهمین کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول درباره افغانستان شرکت و ضمن ایراد سخنرانی در این کنفرانس با برخی مقامات شرکت کننده از جمله اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در سه‌شنبه هفته‌ آینده نیز میزبان سرگئی لاوروف همتای روس خود در تهران خواهد بود.

انتهای پیام/