ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی رو به افزایش است / پروژه نفلین سینیت سراب با ذخیره ۵٫۲ میلیارد تنی
ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی رو به افزایش است / پروژه نفلین سینیت سراب با ذخیره ۵٫۲ میلیارد تنی

به گزارش قلم پرس از تبریز، غلامعلی راستی در دیدار با اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهید مدنی با بیان اینکه تولید محصولات صادرات محور در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد؛ اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده و اشتغال از جمله پیامدهای اقتصادی افزایش ظرفیت تولید در صنایع استان است. وی افزود: ۷۰۰ واحد معدنی […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، غلامعلی راستی در دیدار با اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهید مدنی با بیان اینکه تولید محصولات صادرات محور در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد؛ اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده و اشتغال از جمله پیامدهای اقتصادی افزایش ظرفیت تولید در صنایع استان است.

وی افزود: ۷۰۰ واحد معدنی در استان داریم که پروژه نفلین سینیت از مهم ترین آنهاست که قرار داد فاز اجرایی آن نهایی شده و با ذخیره ۵.۲ میلیارد تنی می تواند صنایع پایین دستی بسیاری را نیز فعال کند.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند روند پیگیری مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اضافه کرد: با همکاری مجموعه مدیران استان از جمله جهادکشاورزی، برای تامین مایحتاج عمومی شهروندان در ماههای پایانی سال، هماهنگی های لازم بعمل آمده است.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: با بهره مندی از سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری نظیر سامانه جامع تجارت و صندوقهای مکانیزه فروش، امر نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی نیز تسهیل می شود.

ناصر فرهادی فرمانده حوزه بسیج ادارات و کارمندان آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این دیدار گفت: ایثارگران به عنوان سرمایه های معنوی کشور خواستار توجه ویژه به وضعیت اقتصادی و معیشتی اقشار آسیب پذیر جامعه، رفع مشکلات و توزیع عادلانه و نظارت بیش از بیش هستند.

در این دیدار صمیمی، اعضای شورای فرماندهی حوزه بسیج شهید مدنی نیز به بیان نظرات و دغدغه های خود در موضوعات مرتب با بازار و معیشت شهروندان پرداختند.

نفلین ‌سینیت به علت ارزش فوق‌العاده‌اى که در صنعت دارد (صنایع آلومینیوم، شیشه و سرامیک پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم و شیشه معدنى، کود شیمیایى و …) در اکثر کشورهاى دنیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

سنگ مزبور از یک طرف در کشورهایى که فاقد ذخایر غنى از بوکسیت هستند، (روسیه، کره شمالى و …) به عنوان منبعى مهم برای تولید آلومینا بوده و از طرف دیگر در کشورهایى که از لحاظ منابع بوکسیت غنى بوده و یا بوکسیت ارزان در دسترس دارند، (کشورهاى غربى، آمریکا، کانادا) به دلیل فراوانى مقدار آلکالى در صنایع شیشه و سرامیک کاربرد فراوان دارد.

بی‌شک با اجرای این طرح شاهد تحول چشمگیر اقتصادی در منطقه خواهیم بود و به نظر می‌رسد با توجه به نقش استراتژیک فلز آلومینیوم و تولید پودر آلومینا در آذربایجان که ماده اولیه آلومینیوم است، خودکفایی فلز استراتژیک آلومینیوم به‌زودی در کشور محقق شده و منطقه آذربایجان به عنوان قطب صنعت آلومینیوم کشور در آینده مطرح شود.

اجرای طرح فرآوری آلومینا از نفلین سینیت با توجه به منابع عظیم آن در آذربایجان به یک خواست همگانی تبدیل شده است. از آنجایی که این پروژه به نفت آذربایجان یاد می‌شود، می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه نقش به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴

انتهای پیام/