طرح حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان تقدیم  هیات دولت می‌شود
طرح حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان تقدیم  هیات دولت می‌شود

[ad_1] وزیر بهداشت و درمان گفت: تسهیلات و صندوق‌های ویژه‌ای برای حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و مسائل مرتبط حمایتی هفته آتی تقدیم هیات دولت می شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهرام عین‌اللهی امشب در حاشیه‌ گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران […]

[ad_1]


وزیر بهداشت و درمان گفت: تسهیلات و صندوق‌های ویژه‌ای برای حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و مسائل مرتبط حمایتی هفته آتی تقدیم هیات دولت می شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهرام عین‌اللهی امشب در حاشیه‌ گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برگزاری این گردهمایی کارهای خیلی خوبی در کشور انجام شد و امیدواریم شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به رشد مراکز تحقیقاتی گفت: توجه به تولید در عرصه پژوهش و فناوری و استفاده از توان تمامی اساتید و دانشجویان در عرصه های پژوهشی و فناوری در این گردهمایی مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر بهداشت و درمان از برگزاری سمینار روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور طی هفته آتی خبر داد و گفت: هفته‌ی آینده نیز سمینار روسای کل دانشگاه‌ها را خواهیم داشت و این جلسه مقدمه‌ای برای این مهم است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت پیشرفت بسیار زیادی در زمینه‌ی دانش و علم بشری انجام شده است، نمونه‌ آن در زمان شیوع ویروس کرونا بود که جزو کشورهای پیشتاز در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بودیم.

وی همچنین یادآور شد: دانشمندان و دانشگاه‌ها در همه‌ حوزه‌ها کار و پیشرفت می‌کنند که امیدوارم با این جلسات پیشرفت ما بیشتر شود.

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر دانش بنیان شدن دانشگاه‌ها، اضافه کرد: امروزه اگر دانشگاه‌ علوم پزشکی واحدهای دانش بنیان نداشته باشند با کم و کاستی مواجه خواهند شد و باید بر روی آن کار شود و انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها در قسمت دانش بنیان فعال باشند و به جایی برسند که به واردات نیاز نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: تسهیلات و صندوق‌های ویژه‌ای برای حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و مسائل مرتبط حمایتی هفته آتی تقدیم هیات دولت می شود.

انتهای پیام/


[ad_2]