ضمانت‌های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال‌تر شود/ تولیدکنندگان معطل امور اداری!
ضمانت‌های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال‌تر شود/ تولیدکنندگان معطل امور اداری!

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: جایگاه این کارگروه باید حفظ شده و ضمانت‌های اجرایی مصوبات آن فعال شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، اظهار […]



استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: جایگاه این کارگروه باید حفظ شده و ضمانت‌های اجرایی مصوبات آن فعال شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه تولید است و با توجه به اختیارات آن، فرصت خوبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

 وی با بیان اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، افزود: مسائل و مشکلات واحدها در کمیته‌های تخصصی موشکافانه بررسی شود و در جلسه کارگروه، مصوبات لازم برای حل این مشکلات اخذ شود.
 
خرّم تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید به هم‌افزایی برسند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان معطل امور اداری نشوند و انتظارات و استانداردهای کشورهای هدف را تامین کنند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از تصویب حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و با بیان اینکه این مصوبه به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: با رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا و ارجح بر تمام مقررات و مصوبات داخلی وزارتخانه‌ها خواهد بود.
 
صابر پرنیان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها، اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، رفع مسائل و مشکلات واحدهای پراشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ است.
 
وی گفت: این کارگروه از نظر برگزاری جلسات و کار کارشناسی در سطح کشور نمونه است و امیدواریم در سال جدید به هدف‌گذاری کسب رتبه اول در کشور دست پیدا کنیم.
 
مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵۵ جلسه اصلی و فرعی کارگروه با ۵۷۵ مصوبه برگزار شد که ۴۷ درصد مصوبات آن اجرا شده و ۴۵ درصد در دست اجراست.
 
صمد ابراهیم‌پور گفت: از جمله دستاوردهای کارگروه تسهیل در سال گذشته می‌توان به احیای ۷۰ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی و ۲۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی استان، اقاله واحدهای تملیکی بانک‌ها به تعداد ۲۰ واحد، راه‌اندازی ۲۱۰ واحد جدید با اشتغال ۳۵۰۰ نفر و اجرای ۲۲۰ طرح توسعه تولیدی با اشتغال ۳۰۰۰ نفر اشاره کرد.
 
در این جلسه پرونده ۱۱ واحد تولیدی مشکل‌دار بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

انتهای پیام/