ضرورت پایان بازسازی خانه‌های روستایی سراب و میانه تا پایان شهریور ماه
ضرورت پایان بازسازی خانه‌های روستایی سراب و میانه تا پایان شهریور ماه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت پایان بازسازی خانه‌های روستایی سراب و میانه تا پایان شهریورماه سال‌ جاری تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس، محمدباقر هنربر در جلسه هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های سراب و میانه گفت: اتمام بازسازی و تحویل منازل مسکونی روستایی به مردم شهرستان‌های سراب و میانه، اصلی‌ترین اولویت ماست که امیدواریم دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در این زمینه و بر اساس برنامه ریزی انجام شده؛ عمل کنند.

وی با اشاره به صدمات وارده بر ۹۴۶ واحد مسکونی در زلزله اخیر دو شهرستان مزبور گفت: اتمام فرآیند بازسازی مناطق زلزله زده تا پایان شهریور از مهم ترین تاکیدات آقای استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی و همچنین مسئولان کشوری است.

وی در همین راستا ادامه داد: امیدواریم واحدهای جدید و بازسازی شده مردم در کمترین زمان ممکن تحویل داده شود.

مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری همچنین افزود: هیچ مشکلی در تامین سیمان مورد نیاز برای بازسازی منازل روستایی وجود ندارد و سازمان صمت و کارخانه سیمان صوفیان، آمادگی خود برای تامین سیمان مورد نیاز را اعلام کرده اند.

هنربر همچنین بر همکاری بیشتر بانک ها برای اعطای تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی واحدهای منازل روستایی و پرداخت بموقع تسهیلات بازسازی اماکن دامی تاکید کرد.