ضرورت شکل‌گیری تشکل‌های فرش دستبافت با ماهیت دانش‌بنیان و علمی
ضرورت شکل‌گیری تشکل‌های فرش دستبافت با ماهیت دانش‌بنیان و علمی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ایجاد خانه خلاق فرش در تبریز و آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: شناخت نیازهای بازار با بهره‌گیری از ابزارهای نوین برای حفظ و ارتقای جایگاه فرش دستبافت و هدایت علمی و هدفمند آن از مهمترین مولفه های ورود به حوزه دانش بنیان و تشکیل خانه خلاق فرش است.

به گزارش قلم پرس؛ صابر پرنیان امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت فرش دستبافت که با حضور تشکل های صنعت فرش، بنیاد نخبگان و اتحادیه دانش بنیان استان و به ریاست مدیر کل هماهنگی و امور اقتصادی استانداری برگزار شد، بر شکل‌گیری ساختارها و تشکل های قالی با ماهیت دانش بنیان و علمی فرش تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت اخذ مجوز شرکت های دانش بنیان فرش و مکان یابی مناسب برای خانه خلاق فرش افزود: به منظور پیشبرد اهداف و هدایت ساختاری و هدفمند در حوزه خلاق فرش استان تمام دستگاه های متولی باید همکاری لازم را داشته باشند تا با هم افزایی بتوانیم تحولی بزرگ در این بخش ایجاد کنیم.

تشکیل اتاق فکر دانش بنیان تحت عنوان هیات اندیشه‌ورز توسط اداره فرش سازمان صمت استان با حضور تشکل‌ها و دانشگاه‌ها، ستاد توسعه دانش بنیان و ستاد نخبگان استان و همچنین انتخاب مسئول خانه خلاق فرش دستبافت از جمله تصمیمات مهم این جلسه بود.

همچنین در این جلسه صاحبان ایده های خلاق ویژگی های محصولات خود را مطرح کردند که در این زمینه مقرر شد تا حمایت های لازم از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

انتهای پیام/