ضرورت  احیای مکتب تبریز در معماری
ضرورت  احیای مکتب تبریز در معماری

[ad_1] عضو شورای شهر تبریز خواستار احیای مکتب تبریز در معماری شد و گفت: معتقدم در یک مسابقه طراحی، ساختمان ویژه با معماری های خاص تبریز طراحی شود به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی در جلسه علنی شورای شهر تبریز که نخستین حضور رسمی یعقوب هوشیار به عنوان شهردار تبریز در صحن شورا بود، […]

[ad_1]


عضو شورای شهر تبریز خواستار احیای مکتب تبریز در معماری شد و گفت: معتقدم در یک مسابقه طراحی، ساختمان ویژه با معماری های خاص تبریز طراحی شود

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی در جلسه علنی شورای شهر تبریز که نخستین حضور رسمی یعقوب هوشیار به عنوان شهردار تبریز در صحن شورا بود، با اشاره به اینکه پیشنهاداتی برای مدیریت بهتر شهری ارائه می شود، اظهار کرد: تامین نیازهای اولیه شهروندان از جمله آسفالت شهری اولویت شهردار جدید باشد. 

وی با بیان اینکه بافت فرسوده تبریز باید به مرکز ثقل شهرسازی تبدیل شود، گفت: شهرداری می تواند با پروانه رایگان، تراکم بیشتر و عوارض کمتر طرح های تشویقی برای افزایش ساخت و ساز در مرکز شهر و بافت فرسوده اقدام کند. 

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری نمی تواند به تنهایی همه امور شهر را انجام دهد از این رو ظرفیت انبوه سازان در بافت فرسوده استفاده شود. 

وی با اشاره به اینکه مسکن ملی و مسکن مهر در خارج از محدوده شهری تبریز احداث می شود، ادامه داد: معتقدم بجای احداث شهرک های مسکونی در ۳۰ کیلومتری شهر تبریز، در بافت فرسوده این امکان را برای انبوه سازی فراهم کنیم تا مسکن ارزان قیمت در اختیار شهروندان قرار گیرد. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر تبریز خواستار تقویت دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر تبریز شد و گفت: در تهران در بافت فرسوده و حاشیه نشین این تجربه موفق وجود دارد که بازسازی را از ۲ پلاک آغاز کردند و تا ۳۰۰ پلاک نوسازی شد و این اقدام می تواند در تبریز عملیاتی شود. 

وی ساماندهی ورودی و خروجی شهر و اصلاح ورودی های فرودگاه، راه آهن و ترمینال به داخل شهر را از جمله دغدغه‌های شورا دانست و افزود: میهمانان تبریز از ورودی شهر، وضعیت سایر مناطق شهر را ارزیابی میکنند لذا باید ضمن ساماندهی ورودی ها، نمادهای تبریز و تاریخ تبریز باید در ابتدای شهر نمایش داده شود. 

زعفرانچی، با تاکید بر احیای دروازه های قدیمی تبریز خاطر نشان کرد: گاهی شاهد هستیم که بنای تاریخی مرمت می شود ولی احیا نمی شود، چرا که احیا یعنی بازگشت به کاربری اصلی، همانند عمارت ساعت که اگر مرمت شود ولی همچنان کاربری اداری داشته باشد، احیا نشده است. 

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تبریز یکی از عقب افتادگی های جدی این شهر است، ابراز داشت: می توانیم با اجرای متاورس در تبریز، عقب افتادگی های تبریز در این حوزه را جبران کنیم. 

عضو شورای شهر تبریز در پیشنهاد دیگری، خواستار احیای مکتب تبریز در معماری شد و اضافه کرد: معتقدم در یک مسابقه طراحی، ساختمان ویژه با معماری های خاص تبریز طراحی شود و ده معماری برگزیده را در شهر الگو کرده و به سازندگان بناهای مسکونی و… امتیازات جدی به سازندگان دهیم تا هویت معماری مکتب تبریز احیا شود و معماری رومی و… ترویج نشود. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر تبریز از پارک بزرگ تبریز به عنوان ظرفیت بزرگ برای شهر یاد کرد و افزود: با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی این پارک را به بهره برداری برسانیم و به منبع نشاط اجتماعی و تفریحی تبریز تبدیل شود. 

وی ادامه داد: در حوزه شهر دوستدار کودک هم اقدامات اولیه انجام شد ولی دستاورد خاصی برای شهر نداشت که از شهردار محترم می خواهیم به این رده سنی از شهروندان هم در قالب شهر دوستدار کودک توجه کنند. 

سید کاظم زعفرانچی در پایان، با تاکید بر اینکه اخذ میزبانی مهم و بزرگ برای تبریز می تواند شهر را به حرکت در آورد، ابراز داشت: اخذ برگزاری همایش های بین المللی و ملی ارزشمند و در سطح بالا می تواند به عنوان سفیر تبریز، این شهر را تبلیغ کنند. 

عضو شورای شهر تبریز، با یادآوری ظرفیت های برخی از کوهستان پارک های دنیا، تصریح کرد: عینالی ظرفیت بزرگی برای تبریز است لذا از شهردار می خواهیم که طرح جامع عینالی با جدیت دنبال شود و این ظرفیت برای تبریز بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام /


[ad_2]