ضرورت اجرای طرح زوج و فرد در تبریز از درب منازل / اجرای طرح حمل و نقل اشتراکی
ضرورت اجرای طرح زوج و فرد در تبریز از درب منازل / اجرای طرح حمل و نقل اشتراکی

به گزارش قلم پرس از تبریز، رسول برگی امروز دوشنبه در سی‌وششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: امنیت خود را مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر لشکر رهبری و شهید ابومهندس المهدی و یارانشان هستیم. وی بیان کرد: موضوع دستور […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، رسول برگی امروز دوشنبه در سی‌وششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: امنیت خود را مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر لشکر رهبری و شهید ابومهندس المهدی و یارانشان هستیم.

وی بیان کرد: موضوع دستور جلسه‌ی امروز در خصوص آلودگی هوای شهر تبریز است که باید برای رفع این معضل اقداماتی اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: ما باید به عنوان نمایندگان مردم شهر پیگیر موضوع آلودگی هوا و رفع این معضل باشیم تا آسایش و رفاه برای شهروندان تامین شود.

برگی با بیان اینکه چند روزی می‌شود هوای تبریز به صورت مداوم آلوده است، گفت: غلظت بالای آلایندگی و کاهش بارش می‌تواند در این معضل نقش بسزایی داشته باشد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همه جای دنیا پالایشگاه و پتروشیمی ذاتا آلاینده است و این آلایندگی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر با تاکید بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: باید نسبت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام داشته باشیم چراکه این مورد، موضوع دیروز و امروز نیست. 

برگی گفت: از شورای دوره پنجم گلایه‌مندیم چراکه اعلام کرده بودند ۱۰۰دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شده در حالی که ۸۸ دستگاه آن کهنه بود، با این کارهایشان اکنون باعث دوچندان شدن مشکلات شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون در حال رایزنی هستیم که با بودجه باقیمانده خرید اتوبوس، اقدام به خرید کرده و یا پیش‌پرداخت خرید اتوبوس‌ها را بیشتر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ساماندهی مسیر بی آر تی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: طرحی با عنوان  حمل و نقل اشتراکی که در کل دنیا مرسوم است، آغاز کرده‌ایم که اجازه حرکت به خودروهای تک سرنشین بویژه برای کارمندان داده نشود؛ این موضوع شاید زمان‌بر باشد ولی مطمئنا نتیجه‌بخش خواهد بود. 

برگی در بخش دیگری هم اظهار کرد: سفرهای درون‌شهری باید مدیریت شده و از استارتاپ‌ها حمایت شود، همچنین در راستای توسعه خرید و فروش اینترنتی اقدامات بسزایی در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: مسئله طرح زوج و فرد باید تشدید یابد و این طرح از درب منازل آغازشود، کمی شجاعت نیاز است تا اقدامی اساسی صورت گیرد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه قدرت نظارت بر معاینه فنی خودروها افزایش داده شود، ادامه داد: باید منابع آلودگی را پیدا کنیم و میزان آن را مشخص کنیم.

برگی در ادامه سخنان خود گفت: اکنون سیمان صوفیان واحدی آلاینده است ولی میزان نفوذ آلایندگی آن مشخص نیست، ضرورت دارد در این راستا کار پژوهشی صورت گیرد.

برگی یادآور شد: توسعه نیروگاه تبریز، تعطیلی مدارس و اتخاذ تدابیر برای مشارکت مردم بخشی دیگر از اقدامات  لازم برای کاهش آلایندگی هوای تبریز است.

انتهای پیام/