قطار تغییرات در راه آذربایجان‌شرقی؛ صدور کارنامه مدیران
قطار تغییرات در راه آذربایجان‌شرقی؛ صدور کارنامه مدیران
امتحانات( عملکرد) مدیران استان آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم در دو سال گذشته در هفته اخیر به پایان می‌رسد و همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی کارنامه‌ها صادر می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، آنچه که دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور را حائز اهمیت کرده، رویکرد جدید دولت است که علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم و افتتاح پروژه ها، «عملکرد مدیران استانی» را هم ارزیابی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در ایام مناظرات ریاست جمهوری گفته بود: «برای مدیران، گشت ارشاد خواهیم داشت».

رئیسی چند ماه پس از کسب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری در نشستی از عملی شدن وعده «گشت ارشاد مدیران» خبر داد و گفت: «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می شود».

در این میان آنچه که دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور را حائز اهمیت کرده، رویکرد جدید دولت است که علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم و افتتاح پروژه ها، «عملکرد مدیران استانی» را هم ارزیابی می‌کند.

رئیس جمهور بارها تاکید کرده که اگر در ارزیابی دولت مشخص شود مدیری ناکارآمد است با او تعارف نخواهد داشت.

رئیسی در این باره گفته است که دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌هاست و اگر در یک ارزیابی دقیق مشخص شود مدیری موفق نبوده نسبت به تغییر وی درنگ نخواهیم کرد.

عملکرد مدیران در سفرهای استانی ارزیابی می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در همین رابطه گفته است: «میثاق ما با مدیران، حل مشکلات مردم است و ما به هیچ مدیری چک سفید امضاء نداده‌ایم و هیچ مدیری حق ندارد خدمات‌دهی به مردم را به تأخیر بیندازد».

محسن منصوری نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: علاوه رسیدگی به مشکلات مردم، بازدید از روند پروژه‌ها و افتتاح پروژه، یکی دیگر از اهداف سفرهای استانی رئیس جمهوری ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های مختلف است.

او این را هم اضافه کرد: پیش از سفر جلسات کارشناسی را برای این موضوع برگزار می‌کنیم از ۵ مسیر عملکردهای مدیران مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و سپس آن را با استاندار به اشتراک گذاشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در ادامه گفت: سپس با دستگاه های نظارتی و همچنین معتمدین و متنفذین و کسانی که برای دولت قابل احترام باشند موضوع را در میان گذاشته و جمع‌بندی در خصوص عملکرد مدیران داشتیم.

منصوری یادآور شد: تاکید استاندار همین است که نیروهای تازه‌نفس و انقلابی بیش از قبل به کار گرفته شود تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

صدور کارنامه مدیران

یکی از مطالبات جدی مردمی در سالهای گذشته، نظارت بر عملکرد مدیران تراز اول و برخورد با کم کاری‌های احتمالی بوده است چرا که اثرات اقدامات اشتباه مسئولان عالی‌رتبه می‌تواند چندین سال برای کشور مشکل ایجاد کند.

امتحانات( عملکرد) مدیران استان آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم در دو سال گذشته در هفته اخیر به پایان می‌رسد و همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی کارنامه‌ها صادر می‌شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که طی روزهای آینده کدام یک از مدیران از این امتحانات رفوزه شده و از قطار دولت پیاده و از عرصه مدیریت خارج خواهند می‌شوند؟

انتهای پیام/