شورای نگهبان نبض و تضمین‌کننده حرکت نظام اسلامی در مسیر صحیح است/علت هجمه به شورای نگهبان
شورای نگهبان نبض و تضمین‌کننده حرکت نظام اسلامی در مسیر صحیح است/علت هجمه به شورای نگهبان

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و تضمین‌کننده حرکت نظام در مسیر صحیح و حافظ هویت نظام است و تضمین‌کننده ارزش‌ها و اصول نظام است.   به گزارش قلم پرس،از تبریز، صمد عزیزی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که […]



رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و تضمین‌کننده حرکت نظام در مسیر صحیح و حافظ هویت نظام است و تضمین‌کننده ارزش‌ها و اصول نظام است.

  به گزارش قلم پرس،از تبریز، صمد عزیزی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان است و همه ساله این روز فرصتی است برای بازبینی و بازنگری در وظایف و اختیارات شورای نگهبان و دقت در جایگاه این شورا و تاثیری که شورای نگهبان روی سپهر سیاست کشور می‌گذارد. 

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی برآمده از انتخاب و قیام مردم ایران در ۱۲ فروردین به عنوان نظام سیاسی منتخب انقلابی و مسلمان ایران اعلام شد، افزود: با دستور امام رحمت الله قانون اساسی تصویب شد و به مرحله اجرا رسید. 

عزیزی با بیان اینکه اصل چهارم قانون اساسی فقهای شورای نگهبان را بر نظارت شرعی حاکم کرده و طبق این اصل قانونگذار مجلس مکلف است تا تمام مصوبات را به شورای نگهبان ارسال کند، گفت: وظایف شورای نگهبان در دو مرحله نظارت شرعی شورای نگهبان بر مصوبات مجلس و نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس تعیین شده است.

عزیزی یادآور شد: اعضاء شورای نگهبان از ۶ نفر فقیه و ۶ نفر حقوقدان تشکیل شده که  وظیفه نظارت بر مصوبات را دارند.

وی متذکر شد: شورای نگهبان هم حافظ اسلامیت نظام است و هم از جمهوریت نظام صیانت می‌کند. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این شورا در عمر ۴۲ ساله خود از تاسیس تاکنون نقش مهمی در دفاع از اسلامی بودن و اسلامی ماندن و جمهوریت و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دفاع و حمایت امام راحل از تصمیمات و اقدامات شورای نگهبان و تعابیر و تعاریف رهبری در مورد این شورا نشان از اثرگذاری و جایگاه بی‌بدیل شورای نگهبان است.

عزیزی به بیانات رهبری در مورد جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد و متذکر شد: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و تضمین‌کننده حرکت نظام در مسیر صحیح و حافظ هویت نظام و تضمین‌کننده ارزش‌ها و اصول نظام هست و حساس‌ترین دستگاه‌ قانون نظام است و مرکز اساسی و‌ حیاتی نظام است. 

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، بود و نبود شورای نگهبان به منزله بود و نبود نظام است و از این بیانات می‌توان به جایگاه رفیع این شورا پی برد. 

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: شورای نگهبان علاوه‌بر اینکه حافظ اسلامیت نظام و جمهوریت نظام است از قوانین و مقررات و از رأی مردم به عنوان حق‌الناس صیانت و پاسداری می‌کند.

وی ادامه داد: میزان هجمه‌هایی که از طرف دشمنان وارد می‌شود بیانگر جایگاه این شوراست از این رو باید به شورای نگهبان اعتماد کرد و مدد برسانیم. 

عزیزی اضافه کرد: طبق تاکید قانون اساسی مبنی‌بر اداره امور کشور با اتکا به نظر مردم از طریق انتخابات مستقیم و غیرمستقیم، نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی آمیخته با انتخابات و این مهم منبع ضروری بازتولید قدرت در راستای مردم‌سالاری است و کشور ما کارنامه‌ای درخشان در این خصوص دارد و هزینه‌ها و هجمه‌های سنگین دشمنان در ایام انتخاباتی نیز به روشنی مؤید این موضوع است.

انتهای پیام/۶۰۰۳۰/س