شهیدی که دو مزار دارد/ روایت پروانه ای که در آتش عشق آزادسازی خرمشهر سوخت!
شهیدی که دو مزار دارد/ روایت پروانه ای که در آتش عشق آزادسازی خرمشهر سوخت!

به گزارش قلم پرس از تبریز، فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، با خانواده یکی از شهدای عزیز عملیات آزادسازی خرمشهر دیدار کرد. شهید مهدی پروانه، به گفته مادرش، معلم بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در هویزه و در عملیات بیت المقدس و یک هفته قبل از آزادسازی خرمشهر […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، با خانواده یکی از شهدای عزیز عملیات آزادسازی خرمشهر دیدار کرد.

شهید مهدی پروانه، به گفته مادرش، معلم بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در هویزه و در عملیات بیت المقدس و یک هفته قبل از آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل گشته و به لقاء الله پیوست. آنگونه که برادر زاده شهید می گوید: از نکات جالب در مورد این شهید تدارک دو مزار برای اوست. یک مزار در هویزه برای او ساخته اند و یک مزار در تبریز.

 

مادر شهید پروانه با اشاره به شخصیت مومن و انقلابی این شهید گفت: از اول انقلاب خودش را وقف انقلاب کرد. در ماجرای خلق مسلمان و در دفاع از امام و انقلاب شبانه روز تلاش کرد. با شروع جنگ نیز به جبهه ها شتافت و در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا نیز در ابتدای دیدار به والدین شهید ادای احترام کرده و گفت: احترام به شما بزرگترین تکلیف ماست.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه افزود: آمده ایم با شهید شما پیمان ببندیم که در آزادی خرمشهرهای پیش رو با تمام توان تلاش کنیم.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در فلسطین گفت: امروز به برکت خون فرزندان شما شاهد خلق حماسه هایی از جنس آزادسازی خرمشهر در قدس شریف هستیم. این فتوحات امتداد آزادسازی خرمشهر است و باید با الهام از فتح خرمشهر و با حمایت از جوانان فلسطینی، فتح نهایی را شاهد باشیم. 

شهید پروانه  در قسمتی از وصیت نامه خود آورده: “شما خانواده عزیزم خوشحال باشید از اینکه توانستید یک فرزند امانتی خود را در راه خدا قربانی دهید و دعا کنید که خدا قربانی شما را قبول کند و در روز قیامت پیش حضرت فاطمه زهرا (س) روسفید هستید که در راه خدا یک شهید داده اید و از شما مردم حزب اللهی و همیشه در صحنه می خواهم که امام را دعا کنید و مواظب امام باشید و از امام اطاعت کنید. اِنّا فَتَحنا لَکَ فَتحاً مُبینا.”

 

انتهای پیام/۶۰۰۰۱