شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های محروم ایجاد می‌شود
شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های محروم ایجاد می‌شود

[ad_1] وزیر جهادکشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم در این استان و به‌خصوص در مناطقی که مانند شهرستان ملکان محرومیت دارند زیرساخت‌های ایجاد شهرک‌ها اعم از شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های دامپروری را در اولویت قرار دهیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزیی ظهر امروز در سفر به خطه آذربایجان در شهرستان ملکان استان […]

[ad_1]


وزیر جهادکشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم در این استان و به‌خصوص در مناطقی که مانند شهرستان ملکان محرومیت دارند زیرساخت‌های ایجاد شهرک‌ها اعم از شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های دامپروری را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزیی ظهر امروز در سفر به خطه آذربایجان در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از  شهرک گلخانه‌ای ملکان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای بررسی مطالبات مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری از نزدیک در منطقه حضور یافتم.

وی افزود: منطقه فوق‌العاده مستعد بوده و منطقه کشاورزی است؛ این شهرستان در استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق هدف در بخش کشاورزی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری کمتری در حوزه کشاورزی در این منطقه درگذشته انجام‌شده ما وظیفه‌داریم در این مناطق باوجود ظرفیت سرمایه‌گذاری کنیم و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در این منطقه اشتغال‌زایی را به وجود می‌آورد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به وجود شهرک کشاورزی در این منطقه، گفت: زیرساخت‌ها به این شهرک آمده اما یک توقف طولانی ‌مدت در اجرای این طرح داشتیم که انشالله امروز در جمع‌بندی مشکلات مطرح‌شده آن را برطرف می‌کنیم؛ یکی از مشکلات تسریع در سرمایه‌گذاری و تسهیلات موردنیاز است و بخش دیگر، مشکلات مربوط به ۶۰ هکتار زمین اولیه است که انشالله با توجه به وجود زیرساخت در منطقه مسائل و مشکلات را رفع می‌کنیم تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و اشتغال‌زایی نیز ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط کم‌آبی، یادآور شد: در شرایطی که در حال حاضر کم‌آبی در کشور داریم گلخانه‌ها می‌توانند یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه استفاده و بهره‌وری از آب باشند؛ لذا توسعه شهرک‌ها در سفر رئیس‌جمهور به استان هم از اولویت‌ها بود و اعتبار برای آن گذاشته شد؛ ما هم تلاش می‌کنیم در این استان و به‌خصوص در مناطقی که مانند شهرستان ملکان محرومیت دارند زیرساخت‌های ایجاد شهرک‌ها اعم از شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های دامپروری را در اولویت قرار دهیم.

ساداتی نژاد گفت: با توجه به کم‌آبی‌های اخیر استفاده از روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله، ظرفیت‌های ذخیره با توجه به سد در منطقه ظرفیت برای تأمین آب در بخشی از حوزه کشاورزی به شمار می‌آید که با وزیر نیرو در این خصوص رایزنی‌هایی خواهیم کرد و امیدواریم در بحث آب‌رسانی کشاورزی در شهرستان گام مثبتی در این زمینه برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تولید دام و طیور و این صنعت پرداخت و گفت: امروز بحث امنیت غذایی یک مسئله مهم در همه دنیاست و ما در دنیا با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبه‌رو بودیم و در برخی کشورها شاهد سهیه بندی بودیم.

ساداتی نژاد افزود: با تلاش دولت و پیگیری‌های وزارت جهادکشاورزی قبل از سال؛ الحمدالله ظرفیت خوبی در پایداری کالاهای اساسی و تأمین آن وجود دارد و ظرفیت مطلوبی در کشور وجود دارد؛ این خط‌مشی را با دستور رئیس‌جمهور پیگیری می‌کنیم و تولیدکنندگان ما هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: در کالاهایی مثل گندم، روغن، گوشت قرمز و گوشت سفید و در حوزه نهاده‌های دامی نیز ظرفیت مطلوبی وجود دارد.

انتهای پیام/


[ad_2]