شهرستان میانه تراکتور ندارد!
شهرستان میانه تراکتور ندارد!

[ad_1] نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی مشکل کمبود نهاده‌های دامی و عدم تناسب آن با نیاز شهرستان و کمبود ادوات کشاورزی و تراکتور در شهرستان را از مطالبات عمده کشاورزان؛ باغداران و دامداران عنوان کرد. به گزارش قلم پرس،از میانه، مرتضی حسینی صبح امروز در نشست کار گروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان […]

[ad_1]


نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی مشکل کمبود نهاده‌های دامی و عدم تناسب آن با نیاز شهرستان و کمبود ادوات کشاورزی و تراکتور در شهرستان را از مطالبات عمده کشاورزان؛ باغداران و دامداران عنوان کرد.

به گزارش قلم پرس،از میانه، مرتضی حسینی صبح امروز در نشست کار گروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میانه که با حضور مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی در فرمانداری میانه تشکیل شد، مشکل کمبود نهاده‌های دامی و عدم تناسب آن با نیاز شهرستان و کمبود ادوات کشاورزی و تراکتور در شهرستان را از مطالبات عمده کشاورزان؛ باغداران و دامداران عنوان کرد.

وی رسیدگی و ساماندهی حوضچه ها و استخرهای غیرمجاز به ویژه در بخش کندوان را از دیگر مطالبات ضروری شهرستان برشمرد.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی و فعالیت ۳۰ هزار نفر در امور باغی زراعی و دامی شهرستان بر لزوم حمایت از این اقشار در سطح ملی تاکید کرد و خواستار بازنشستگی این افراد پس از ۳۰ سال کار و تلاش همچون کارمندان شد.

مهدی اسماعیلی قدم برداشتن در مسیر تغییر الگوی کشت هدایت شده؛ برآورد دقیق خسارات کشاورزان ناشی از سیل؛ تگرگ و خشکسالی را خواستار شد و گفت: کمبود سردخانه و مشکل در پایاب سدها و شبکه ها از دیگر مسائل شهرستان است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی هم به پرداخت ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

جواد محمودی با بیان اینکه منابع بانک کشاورزی از محل سپرده های مردمی؛ مواد قانونی؛ صندوق توسعه ملی و همچنین از محل وصول مطالبات تامین می شود، مانده تسهیلات پرداختی شهرستان میانه را ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و مطالبات به تعویق افتاده را ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اعلام کرد: به رغم همه مسائل به ویژه عدم وصول مطالبات در سه ماهه اول سال جاری ۶۲۰ میلیارد ریال در شهرستان پرداختی داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشت.

انتهای پیام/


[ad_2]