شهرداری گرگان در یک قدمی فینال لیگ بسکتبال
شهرداری گرگان در یک قدمی فینال لیگ بسکتبال

به‌ گزارش ایسنا، در ادامه مسابقات ‌مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، عصر چهارشنبه (۱۸ فروردین) دو تیم شهرداری گرگان و شیمیدر قم برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با حساب ۹۵ – ۹۱ به سود شهرداری گرگان پایان یافت. با تصمیم مصطفی هاشمی، شیمیدر قم با ترکیب ارسلان کاظمی، […]

به‌ گزارش ایسنا، در ادامه مسابقات ‌مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، عصر چهارشنبه (۱۸ فروردین) دو تیم شهرداری گرگان و شیمیدر قم برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با حساب ۹۵ – ۹۱ به سود شهرداری گرگان پایان یافت.

با تصمیم مصطفی هاشمی، شیمیدر قم با ترکیب ارسلان کاظمی، دیوگو، رافی درغوکاسیان، مهراد آتشی و رولند بازی را آغاز کرد.

در سوی دیگر نیز مهران شاهین‌طبع شهرداری گرگان را با ترکیب محمد جمشیدی، کیوان ریائی، نوید رضایی‌فر، پری‌پتی و آمینو به زمین فرستاد.

با شروع بازی همانند دیدار نخست دو تیم، این شهرداری گرگان بود که قدرت خود را به حریف دیکته‌ کرده و ۱۶ – ۱ پیشی گرفت تا هاشمی تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی این شیمیدر بود که ۱۱ امتیاز کسب کرد تا با دو امتیاز گرگان، نتیجه ۱۸ – ۱۲ شود. در ادامه با درخشش جمشیدی گرگان اختلاف را به ۱۱ امتیاز افزایش داده و ۲۷ – ۱۴ پیروز کوارتر نخست شد. در همین کوارتر، ارسلان کاظمی از شیمیدر و پری‌پتی از شهرداری گرگان، سه خطایی شدند.

در کوارتر دوم ‌اما دو تیم عملکرد پایا پایی داشتند تا اینکه در ۳ دقیقه مانده به پایان کوارتر شیمیدر اختلاف را به ۷ امتیاز کاهش داد تا مهران شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین گرگان حمله خود را از دست داد تا ۲۶ ثانیه مانده به پایان بازی در این‌ کوارتر، اینبار شیمیدر وقت استراحت بگیرد. شیمیدر موفق شد این‌ کوارتر را ۱۶ – ۲۲ پیروز شود، اما نتیجه مجموع نیمه‌ اول بازی، ۴۳ – ۳۴ به سود گرگانی‌ها رقم خورد.

با شروع نیمه دوم‌ بازی بار ‌دیگر ‌این‌ شاگردان‌ شاهین‌طبع بودند که ۱۰ امتیاز متوالی را کسب کردند تا بار دیگر اختلاف دو رقمی کرده ومصطفی هاشمی وادار به تقاضای وقت استراحت شود. در ادامه شیمیدر اختلاف را به ۱۴ امتیاز کاهش داد، اما این گرگانی‌ها بودند که با حفظ اختلاف ۱۴ امتیازی ۲۷ – ۲۱ پیروز کوارتر سوم شدند.

در کوارتر چهارم با بالا رفتن خطای بازیکنان گرگان و درخشش‌ ارسلان‌ کاظمی، شیمیدر اختلاف را به ۹ امتیاز کاهش ‌داد. در اواسط این‌ کوارتر، مایک رستم‌پور به دلیل دو خطای غیر ورزشی به روی کاظمی، از ترکیب گرگان‌ خارج و روزبه ارغوان جانشین او شد. ۲۶ ثانیه مانده به انتهای این دیدار، اختلاف دو تیم ۵ امتیاز شد تا شیمیدر تقاضای وقت استراحت کند. کوارتر پایانی در حالی ۲۵ – ۳۴ به سود شیمیدر پایان یافت که این دیدار نزدیک با حساب ۹۵ – ۹۱ به سود گرگان تمام شد

آلاده آمینو سنتر تیم شهرداری گرگان با کسب ۲۰ امتیاز و ۱۴ ریباند دبل‌دبل کرده و با تاثیرگذاری ۲۸ ستاره میدان شد.

دیوگو سنتر تیم شیمیدر نیز با کسب ۱۹ امتیاز و ۱۳ ریباند دبل‌دبل کرد و با تاثیرگذاری ۲۵ ستاره تیمش شد. ارسلان کاظمی نیز با ۱۴ امتیاز و ۱۵ ریباند دبل‌دبل کرد.

بازی‌های‌ مرحله ‌نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود که به این ترتیب، سری این دو تیم ۲ بر صفر به سود گرگانی‌ها ادامه دارد. بازی سوم ‌دو تیم روز جمعه ۲۰ فروردین برگزار خواهد شد و گرگان با برد در آن دیدار، می‌تواند نخستین فینالیست لیگ شود.

نتایج بازی‌های این دوتیم به شرح زیر است:

بازی اول: شهرداری گرگان ۹۱ – ۶۵ شیمیدر قم

بازی‌ دوم: شیمیدر قم ۹۱ – ۹۵ شهرداری گرگان

انتهای‌ پیام