شهادت ۳۳۷ خبرنگار یمنی در حملات ائتلاف سعودی
شهادت ۳۳۷ خبرنگار یمنی در حملات ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن اعلام کرد که در شش سال گذشته ۳۳۷ روزنامه‌نگار و گزارشگر میدانی در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند که ۴۷ نفر آن‌ها خبرنگار غیرنظامی و ۲۹۰ نیز خبرنگار جنگی بوه‌اند. بنا بر این گزارش بیش از ۴۷ نفر از این خبرنگار در نتیجه بمباران […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن اعلام کرد که در شش سال گذشته ۳۳۷ روزنامه‌نگار و گزارشگر میدانی در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند که ۴۷ نفر آن‌ها خبرنگار غیرنظامی و ۲۹۰ نیز خبرنگار جنگی بوه‌اند.

بنا بر این گزارش بیش از ۴۷ نفر از این خبرنگار در نتیجه بمباران منازل و محل کارشان توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مرتکب ۵۸۴ مورد نقض آزادی علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در یمن شده و اقدام به قتل عمدی خبرنگاران به دلیل افشای جنایت‌های وحشتناک این ائتلاف کرده است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین تأکید کرد که جنگ در یمن همچنان ادامه دارد و عربستان سعودی که رهبری ائتلاف عربی علیه یمن را بر عهده دارد، خطرناک‌ترین رژیم در سطح جهان در زمینه نقض آزادی بیان و مطبوعات است به گونه‌ای که در داخل عربستان نیز هر فردی که از خاندان حکم انتقاد کند بازداشت و زندانی می‌شود.

طبق گزارش شبکه المیادین، ائتلاف سعودی در شش سال گذشته از جنگ یمن، ۲۳ مرکز رسانه‌ای و ۳۰ برج پخش و ارسال رادیویی را هدف قرار داده و علاوه بر توقف پخش هشت کانال و ایجاد پارازیت برای هفت کانال، سه شبکه خبری را هک کرده است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین ضمن ابراز نگرانی از استمرار حملات سعودی‌ها علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های یمنی، سکوت سازمان ملل در برابر این حملات را محکوم کرد و از همه سازمان‌ها و نهادهای حقوقی، مطبوعاتی و رسانه‌ای آزاد در جهان خواست تا این سکوت را محکوم کنند.

انتهای پیام/ص